15 675 läst ·
20 svar
16k läst
20 svar
BÄSTA bitshållaren?!
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Detta är lite genant att erkänna, men jag vet faktiskt inte vad jag har för bitshållare just nu. Hade en Bahco innan som jag var grymt nöjd med, men när den gick sönder så ersatte jag den med en annan bitshållare som liknade Wihos bitshållare. I.o.m. låsningen så är den egentligen ganska stor, men jag vill ha en riktig låsning. En längre PH2-bits har jag på för att nå in i vägguttag och dyl.
En bra grej med den jag har nu är att man tar av bitsen genom att dra "låsringen" bakåt och klickar dit en ny gör man bara genom att trycka dit den. Inte dra låsringen bakåt. Sköönt. Fast så är det säkert på andra kvalitéts-bitshållare också, men...
//Patrik
En bra grej med den jag har nu är att man tar av bitsen genom att dra "låsringen" bakåt och klickar dit en ny gör man bara genom att trycka dit den. Inte dra låsringen bakåt. Sköönt. Fast så är det säkert på andra kvalitéts-bitshållare också, men...
//Patrik
Menar du centrotec? I så fall håller jag med dig - helt outstanding. Dock dyrt, och kräver att man har en festooldragare.Matti_75 skrev:
Festools bitshållare (med centrotectfäste för montering i centrotecchuck eller direkt i vanlig chuck) tycker jag är bra, men samtidigt inget märkvärdigt, och inte bättre än andra bitshållare av samma typ. Har förvisso inte hittat någon bättre, men flera likvärdiga (och billigare). Kör man centrotec är dock valet givet, eftersom andra bitshållare inte passar i centrotec-chucken.
Jag har kört en hel del med weras rapidator. Håller bitset bra men är klumpig. Felos biotshållare har jag också, tack vare den starka magneten håller den skruv (ej rostfri såklart) bättre än alla andra bitshållare jag har testat - funkar fint även om bitset är slitet eller skruven billig, eller av annan anledning sitter dåligt på bitset utan extra magnet. Dock har jag aldrig blivit riktigt kompis med Felon - tycker att det är svårt att skruva när man inte ser hur långt ner man har kommit. Kanske är det bara skit bakom spakarna, skaffade den i samma veva som jag började med centrotec, och den blev inte använd så mycket.
instämmer fullständigt! Felo + starkare bitslåsning = BRAnanowire skrev:
Är det någon som kör med en kompletterande starkare lös magnet på sina bitshållare? funderar på skaffa neodym magneter på ClasO o låta den sitta på bitshållaren d^_^b
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden