Hej jag har Renoverat köket och köpte en kvartskomposit skiva av en återförsäljare men den skivan sen jag köpte det så syntes det att det är fläckar ock det blir fläckar direkt av någon anledning jag har pratat med de som levererad skivan och så har de återkoppla med consenting de ha varit hemma hos oss och de såg att den är inte
N boostat men de skyller på att den firman som levererat till mig har gjort fel
Jag undrar vad jag ska göra för att den återförsäljare som jag har köpt skivan av har stängt ner sin verksamhet

Köpt grisen i säcken tyvärr.

Men har du lite bilder och vad heter stenen är den polerad eller slipad?

Här HR jag lite bilder

• Närbild av svart marmorgolv med vita ådror och dammpartiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en mörk stenkakel med tydliga vita ådror och vattendroppar, möjligen i ett badrum eller kök.
    Skapa konto
  • Gråsvart yta med damm och smutsspår som visar behov av rengöring eller polering.
    Skapa konto
  • Svart kakel med vita årdringar i ett hörn intill vit sanitetsporslin.
    Skapa konto
Aha, Nero marquina? nej den där drar åt sig fett och vätskor tyvärr, den är inte lika bra som dom andra ifrån den tillverkaren. Jag vet tyvärr ingen lösning på det där, vi slutade sälja den just för att den inte håller samma standard som andra stenar ifrån cosentino

Det skulle vara kvartskomposit eternal marquina

Och den är från consentino hur ska jag veta att jag har fått rätt sten
Mvh Micheline

Exakt den jag menade, det är rätt sten men just den är skit, blir lätt fläckar på den från tex matfett, ringar ifrån glas.

Den är inte lika tålig som dom andra kvartsitkompositerna.

L Lopex skrev:
Exakt den jag menade, det är rätt sten men just den är skit, blir lätt fläckar på den från tex matfett, ringar ifrån glas.

Den är inte lika tålig som dom andra kvartsitkompositerna.
Aha får jag fråga jobbar du med bänkskivor

Stämmer bra det

L Lopex skrev:
Stämmer bra det
L Lopex skrev:
Stämmer bra det
Två år senare :)
Är precis på gång och ska välja bänkskiva till vårt nya kök. Du som är i branchen (om du nu är det fortfarande), är det fler varianter av kvartskompositskivor som är ömtåligare än andra? Skulle du rekommendera en matt kvartskompositskiva som diskbänk? Tåler de t ex att det står lite vatten på dem över natten?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.