Hej,

Någon som vet om det finns produkter som liknar den här på svenska marknaden?
Och ett eventuellt svenskt namn skulle kanske hjälpa, har goolgat så mina fingrar är blåa :P

05G0702L.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har du ett Ikea i närheten skulle jag ta en titt på deras "reservdelsavdelning". Har ingen aning om just dessa finns men de brukar ha diverse skruvar, beslag och monteringsdetaljer.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Sargsprint är väl det som du skall söka på. Finns att hitta på de flesta byggaruhus, ClasOhlsson, Jula m.m.
Jag tror inte jag sett varianten med sexkantskalle på skruvarna, Det vanligaste är nog en pinnskruv + mutter med insexhål. Men det är mycket möjligt att mässingscylindrarna går att köpa separat, då kan du ju ta vilken skruv som helst som passar för ändamålet bara det är rätt gängor.

Deras sargsprintar och bultar är nog inte den storleken jag letar efter, mig veterligen iaf.
Här är en bättre bild kanske, som visar storleken:

05g0701s2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har liksom googlat på sargsprint men inte hittat nått i den storleken. Men jag kanske kollade för snabbt, får ta och kolla igen :P

Oj, ja de var ju lite grövre än jag trodde. M6 verkar vara det vanligaste men M8 är heller inte så svårt. Något större än så kunde jag inte hitta med lätthet. Vi får väl hoppas på att någon annan har en ide...

Prova Theofils
Theofils beslag levererar beslag till möbler, kök, inredningar ...
www.theofils.se/

Liiite större på snickerbeslag än CO., Jula m.fl.

Protte

Tack, ska kolla där.

http://www.byggbeslag.se/ kan kanske också vara värt att kolla. Jag vet inte om de säljer direkt till slutkund men bör väl kunna tipsa om återförsäljare.

Funkar det inte med en vanlig bult-och-mutter då? Det är ju ändå brickan som tar belastningen.

Svaret på frågan är nog nej. Inte i den storleken. Kolla med hyvlar.se om de kan ta hem dem åt dej från Veritas.
/B

Sök på "barrel nut" exempelvis på ebay.

bax: Nja, alltså, meningen är att det ska användas till en bänk. Där man fäster stödet mellan benen i själva benen om du förstår :p Kanske går att få till med mutter och bult också, men jag tycker det blir snyggast och minimalt inverkat på stödet med dessa "bench bolts".

Om nu bygget blir av, så får jag nog ta och kolla med hyvlar.se och se om de kan ta hem då.

Tack för alla tips! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.