Hej
Bor i ett borohus, byggt -87
Luftburenvärme med fjärrvärme.
Flyttade in för 14 år sedan o kunde då justera värmen på acj, men sista åren så här inte d gått o då har jag justerat i fjärrvärmecentralen
Böt fjärrvärmecentralen o då så rörmokaren att acj inte fungerar eftersom d är fullt på hela tiden.
Har läst på forumet att vissa har bytt triac samt kretskort.
Var ska man börja
Igår när jag kollade lite mer så var säkringen hel men sen var den trasig, ska kolla att byta den först. Står f500/250v men vilken ampere ?
Var sitter triac?
Hur vet man om kretskortet är trasigt?
Vad mer kan vara fel?
Mojängen den vita till vänster, vad är det??

Mvh Peder

• Närbild på ett SCS magnetiska ställdon för värmejustering med rörkopplingar och teknisk etikett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti en fjärrvärmecentral med kopparrör, en säkring, elektronik och en fläkt.
    Skapa konto
  • Öppen fjärrvärmecentral med synliga komponenter som kretskort, kablar, säkringshållare och transformator.
    Skapa konto
  • Öppen fjärrvärmecentral med synliga kopplingskort, säkringar och kablar, hand håller komponent.
    Skapa konto
  • Öppnat värmesystem med kopparledningar, elektronikmodul och fläkt, indikerar frågor om underhåll av luftburenvärmekomponenter.
    Skapa konto
Jag har kommit över ett par begagnade kretskort till ACJ/Stratos om någon skulle behöva.
Mvh Fred

P pedjoh skrev:
Hej
Flyttade in för 14 år sedan o kunde då justera värmen på acj, men sista åren så här inte d gått o då har jag justerat i fjärrvärmecentralen
Böt fjärrvärmecentralen o då så rörmokaren att acj inte fungerar eftersom d är fullt på hela tiden.
Var ska man börja
Igår när jag kollade lite mer så var säkringen hel men sen var den trasig, ska kolla att byta den först. Står f500/250v men vilken ampere ?
Var sitter triac?
Vad mer kan vara fel?

Mvh Peder
P pedjoh skrev:
Hej
Var ska man börja
Var sitter triac?
Vad mer kan vara fel?

Mvh Peder
Gammal tråd men chansar. Kablarna som går in i hålen i överkant av din bild, vart går dom? Var sitter plikten för anslutning i dessa aggregat?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.