1 249 läst ·
13 svar
1k läst
13 svar
Badrummet är iskallt
Hej,
vi har nyligen fått vårt badrum renoverat och i det lagt in vattenburen golvvärme. Pga många turer och ingrepp under denna renovering är vi lite nojiga över att golvvärmen ev inte fungerar som tänkt. Vi förstår att golvvärmen ffa är tänkt att värma under vinterhalvåret och att det sitter en liten dosa som ska reglera detta, men i dagsläget är badrummet verkligen iskallt. Ska det verkligen vara så eller kan vi göra ngt för att få upp värmen litegrann?
vi har nyligen fått vårt badrum renoverat och i det lagt in vattenburen golvvärme. Pga många turer och ingrepp under denna renovering är vi lite nojiga över att golvvärmen ev inte fungerar som tänkt. Vi förstår att golvvärmen ffa är tänkt att värma under vinterhalvåret och att det sitter en liten dosa som ska reglera detta, men i dagsläget är badrummet verkligen iskallt. Ska det verkligen vara så eller kan vi göra ngt för att få upp värmen litegrann?
Det har jag redan, plus tofflor men kallt ändå. Inte uppmätt temperaturen, men långt ifrån angenämt.D Dilato skrev:
J Josth skrev:
Låter som badrummet ligger i källaren där det är betydligt svalare? Handdukstorken ger viss värme men kanske inte tillräckligt i en källare. Öppen dörr och en liten byggfläkt med termostat i hallen utanför badrummet kanske behövs? Säg 1½ - 2 månader för att torka ur allt så det får bra fäste. Sedan gäller det att ha en lämpligt värmesystem om man bara vill ha värme i ett badrum på sommaren och inte i värme i hela resten av huset.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Jag har golvvärmen på året runt i mitt badrum.
Det är alltid bra att det torkar ut ordentligt, speciellt som mitt är 30 år gammalt.......
Vänta som sagt 2 månader innan du sakta höjer temperaturen på golvvärmen, men handukstorken borde du kunna dra på nu direkr, givet den inte går på samma slinga som golvvärmen.
Det är alltid bra att det torkar ut ordentligt, speciellt som mitt är 30 år gammalt.......
Vänta som sagt 2 månader innan du sakta höjer temperaturen på golvvärmen, men handukstorken borde du kunna dra på nu direkr, givet den inte går på samma slinga som golvvärmen.
Det kan ju inte vi veta, du har ju inte beskrivit ditt system överhuvud taget.J johawa skrev:
Generellt sett har du troligen samma värmesystem i elementen som i golvvärmen, vatten som värms upp på något sätt (vilket?) och sedan cirkuleras, kanske med något ventil/shuntsystem.
Vad du har vet bara du...
Klicka här för att svara