Tjena.
Ska byta blandare . Aldrig sett dessa kopplingar. Kan jag strypa vattnet här ? Eller måste jag stänga på huvudventilen vid vattenmätaren ?
Samma gäller kopplingen till tvättmaskinen ? Kan jag stänga där med ?
Ska byta blandare . Aldrig sett dessa kopplingar. Kan jag strypa vattnet här ? Eller måste jag stänga på huvudventilen vid vattenmätaren ?
Samma gäller kopplingen till tvättmaskinen ? Kan jag stänga där med ?
Om du köpen en vatette så borde det vara det. Andra märken har en annan mutter på 10mm sidan.
Nej, den här i så fall.
https://www.hornbach.se/p/vatette-kulventil-11130-12x10cu-vred-8546961/5110828/
https://www.hornbach.se/p/vatette-kulventil-11130-12x10cu-vred-8546961/5110828/
Japp de he jag gjort. Fått isär dom gamla kopplingarna så bara muttrarna är kvar ock stödhylsan. Är de bara att skruva på nu? Är av samma fabrikat allting. Behöver jag byta stödhylsan också ? Ock muttern ? Eller funkar de med de gamla ?
Det funkar med de gamla.
Nej, den byter du ut mot ventilen.


