Har tänkt göra ett badrum i källaren, har bilat upp golvet och ska hinka ur all betong och sten i helgen.

Det jag funderar på är hur jag ska dra avloppsstammen, den befintliga går idag rakt genom rummet där badrummet är tänkt. Jag har tänkt byta stammen från gb 300 fram till det gula strecket på bilden så att jag kan fortsätta byta ut resterande rör längre fram.
Kommer kröken för wc avloppet bli för skarp enligt den dragning jag har tänkt? Några andra synpunkter, blir min första avloppsdragning så tar emot all feedback jag kan få. ImageUploadedByByggahus.se1392278580.560339.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om det går så hade jag nog hellre dragit WC-avloppet under väggen rakt ner mot det gula strecket.

Tveksam till att det går då värmepumpen står i vägen. Du tror det blir för skarp böj även med två 45 gradare?

Nu är jag inte VVS-expert utan bara en glad amatör, men tja, det borde nog gå, men det blir ju mer än två st 45-gradare, totalt är det ju en kurva på nästan 180 grader som skiten ska ta... Jag tänkte bara att du skulle vara HELT säker om du drog det genom väggen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.