Hej svejs!! Jag håller på att renovera mitt hus och har bytt ut allt avlopp i hela källaren. Har några brunnar och en toalett där. Har lagt allt i 110 rör och med 45 + 45 börjar istället för 90 graders osv. Ca 1 cm fall per meter möjligt fallet ändrats då jag sen gått på singeln osv:/ nu har jag gjutigt och prov spolar vatten och det Rinner bort men jag ser det står vatten i rören på alla brunnarna osv men det kommer ut i rätt ände när jag spolar iaf. Änden är ännu inte kopplad ut och den änden "slutet" ligger i grundvatten. Är det möjligt det tycker upp i rören så pass långt ?? Eller är risken att jag har bakfall på alla rör ? Men det rinner ju ut iaf.... Också har jag missat luftningen till toaletten. Behövs den verkligen ??

Redigerat:
Ja luftningen behövs annars funkar inte vattenlåset, när du spolar sugs allt vatten med eftersom ingen ny luft kommer in i röret annars.

Hur ska luftningen kopplas ? Närma toaletten eller bara På avloppet var som helst ?! En luftning räcker eller en Pär toa ?

Den ska helst kopplas efter toan. Beror på hur det är draget med rören, det kan behövas flera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.