Vad kan vara felet om vattnet rinner ut fint utan vattenlåset i men när man sätter i vattenlåset och spolar fullt i kranen så rinner det över och ut på golvet? Purus-golvbrunn i tvättstuga. Vattenlåset är helt och rent.
Bästa svaret
Det är forumets vanligaste avloppsfråga.
Sannolikt så har du nästan stopp längre ned i avloppsstammen. Det ger exakt dessa symptom.
Detta beror på att nästanstoppet i ledningen hindrar luft från att lämna avloppsledningen den vägen och det gör att vatten som ska rinna in i brunnen/ledningen får svårt att ersätta luften.
Här en bild som förklarar fenomenet (som är ritad för ett köksavlopp men samma sak gäller en golvbrunn):
Lösningen kan vara en spolning av stammen.
Sannolikt så har du nästan stopp längre ned i avloppsstammen. Det ger exakt dessa symptom.
Detta beror på att nästanstoppet i ledningen hindrar luft från att lämna avloppsledningen den vägen och det gör att vatten som ska rinna in i brunnen/ledningen får svårt att ersätta luften.
Här en bild som förklarar fenomenet (som är ritad för ett köksavlopp men samma sak gäller en golvbrunn):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lösningen kan vara en spolning av stammen.
Tack! Känner faktiskt igen bilden sedan tidigare. 😅 Men är det inte konstigt att den golvbrunnen som strular är FÖRST (skrev sist tidigare, tankevurpa) i systemet och i övriga 3 avlopp efter så rinner det ut fint utan problem?
Redigerat:
Klicka här för att svara