23 615 läst ·
75 svar
24k läst
75 svar
Avgrävd internetkabel
Har du en ”fast arbetsplats” på ett kontor någon stans och av egen ”fri vilja” väljer att jobba på hemmakontor så är det nog ganska svårt.
Har blivit en explosion av hemmajobbande nu under och efter Covid. Men skulle tro att majoriteten har en stationeringsort på ett kontor och har förmånen att kunna få jobba hemifrån
Troligen svårt att kunna hävda några extra kostnader. Men Skype/Teams möten fungerar utan några problem via 4G från mobilens uppkoppling.
Har blivit en explosion av hemmajobbande nu under och efter Covid. Men skulle tro att majoriteten har en stationeringsort på ett kontor och har förmånen att kunna få jobba hemifrån
Troligen svårt att kunna hävda några extra kostnader. Men Skype/Teams möten fungerar utan några problem via 4G från mobilens uppkoppling.
Man förundras ibland över hur snabbt vissa människor kastar sig över ett problem med tanken: ”hur mycket kan jag kräva här då?”
Använd hotspot/internetdelning. Hundvakt är väl i allra högsta grad ditt bekymmer och inte grävarens (försäkringsbolag) !?
Använd hotspot/internetdelning. Hundvakt är väl i allra högsta grad ditt bekymmer och inte grävarens (försäkringsbolag) !?
Har Ledningskollen varit inblandad? Om den låg fel är det ju inte lätt för grävaren då vissa slarvfirmor lagt fibern 10cm ner. Kan i övrigt tycka att om man har sådana extrema kostnader om internet inte fungerar så bör man själv ha en planerad backup. Sen om det är ett kontorshotell eller hotspot från telefonen så kvittar det nog bara det fungerar för en själv. Även om man får betala några 100 lappar för att dela med telefonen så tror jag få firmor ens tjaffsar om man ber om det.
Till alla som förespråkar uppkoppling via mobil så ligger vårt boende i ett svajigt område. Det mest irriterande är att få massa problem i en stressigt tillvaro som tar tid att fixa och man själv är inte alls igenligen inblandad i och frågade bara om någon hade erfarenhet om vad som gäller och behöver inte putslustiga kommentarer och ordmärkare alla här tror jag förstår vad jag menar.
Åk till någon kompis eller släkting och lek kontor en dag eller två.M MiaSthlm skrev:Till alla som förespråkar uppkoppling via mobil så ligger vårt boende i ett svajigt område. Det mest irriterande är att få massa problem i en stressigt tillvaro som tar tid att fixa och man själv är inte alls igenligen inblandad i och frågade bara om någon hade erfarenhet om vad som gäller och behöver inte putslustiga kommentarer och ordmärkare alla här tror jag förstår vad jag menar.
Ursäkta men snälla, hur ska folk våga utföra jobb om var o varannan ska bli kompenserad för precis vad som helstM MiaSthlm skrev:Grannens grävare grävde av vår internetkabel. Då arbetet sker mest hemma via nätet inte kanske ske nu undrar jag vad jag kan kräva för de extra kostnader som jag får t ex resekostnader, restid m m.Grävaren har väl drulleförsäkring. Och hur lång tid brukar det ta att få kabeln fixad. Blev rekommenderad av grannen att sitta vid något work space kostar pengar hunden behöver hundvakt hur fixas det.
Åk till jobbet. Väx upp.
Spot on! Lös din jobbsituation och gå vidare i livet. Olyckor händer. Vet nån förresten om jag kan få kompensation för att jag behöver ta hand om kommunens löv som blåser in på tomten?K Klabbarparn skrev:
Håller helt med, hundvakt. Seriöst. Inte konstigt hantverkaren tar betalt som de vore guld. Premierna på deras försäkringar o kompenserings hysterin måste ju va enorm.K Klabbarparn skrev:
Detta är en del av livet.
Eller kompensering för ljudnivån vi hade hos oss söndag natt når dem asfalterade. Att de va aviserat långt innan spelar ingen roll.I itscire skrev:
Grävaren har inte direkt orsakat dig skada, endast indirekt. Den som direkt lider skada är fiberägaren. Endast denne kan ställa krav på ersättning från grävaren.
Du ska ställa krav mot din internetleverantör men där kammar du antagligen noll. Ett vanligt konsumentabonnemang för bredband brukar inte ge kompensation vid avbrott. Är du så beroende av fungerande uppkoppling så skaffa backup via mobilnät eller ett dyrt företagsabbonnemang med tillgänglighetsgaranti. Du kommer antagligen konstatera att det är billigare att ta extrakostnaderna med resor och hundvakt de få gånger problem inträffar.
Du ska ställa krav mot din internetleverantör men där kammar du antagligen noll. Ett vanligt konsumentabonnemang för bredband brukar inte ge kompensation vid avbrott. Är du så beroende av fungerande uppkoppling så skaffa backup via mobilnät eller ett dyrt företagsabbonnemang med tillgänglighetsgaranti. Du kommer antagligen konstatera att det är billigare att ta extrakostnaderna med resor och hundvakt de få gånger problem inträffar.