Byggt 1973
 
  • En gammal golvbeläggning under en röd matta, med trä och isoleringsmaterial synligt, från en byggnad uppförd 1973.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det asbesthaltiga limmet som användes då var helsvart, inte ljusgrått.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det asbesthaltiga limmet som användes då var helsvart, inte ljusgrått.
Så högst troligt inte asbest?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det asbesthaltiga limmet som användes då var helsvart, inte ljusgrått.
`tack för svar
 
BirgitS
V veyron421 skrev:
Så högst troligt inte asbest?
Ja
 
Denna då
 
  • Kopparrör med isolering utsliten runt öppningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V veyron421 skrev:
Denna då
@BirgitS
 
BirgitS
1973 brukade man bara ha asbestinblandat gips (vitt) på gasbinda i rörkrökarna, inte på de raka sträckorna. Asbest är inget isoleringsmaterial, utan det är nog stenull eller något annat vanligt isoleringsmaterial, som är det tjocka lagret.
 
  • Gilla
veyron421
  • Laddar…
V veyron421 skrev:
Denna då
100% stenull
 
  • Gilla
veyron421
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.