4 814 läst ·
22 svar
5k läst
22 svar
Är detta vitmögel ?
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Ok, tack för svaret. Men jag bör inte vara orolig över spridning till huset ? Garaget är halv slitet med sprickor så jag antar lite fukt kommit in i dom. Är lite obrydd över garaget då de används väldigt lite. Lämnar det gärna som det är nu om det är ofarligthenke_benke skrev:
finns alltid risk att dräneringen är dålig på huset också.K Konradsson87 skrev:Ok, tack för svaret. Men jag bör inte vara orolig över spridning till huset ? Garaget är halv slitet med sprickor så jag antar lite fukt kommit in i dom. Är lite obrydd över garaget då de används väldigt lite. Lämnar det gärna som det är nu om det är ofarligtdränering kändes dyrt och besvärligt men måste jag hjälps det inte
![]()
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Absolut. Jag bumpar tråden med en annan fråga. Gick ner i källaren och såg att jag hade en garderob som stog kloss mot källarväggen. Drog den åt sidan och såg att det var en del putssläpp och ev saltutfällning där.henke_benke skrev:
Kan de bero på att garderoben stog rätt emot väggen ? I övrigt ser källarväggen bra ut var bara bakom garderoben i fråga
själv klart blir det mer fukt där luft kan stannaK Konradsson87 skrev:Absolut. Jag bumpar tråden med en annan fråga. Gick ner i källaren och såg att jag hade en garderob som stog kloss mot källarväggen. Drog den åt sidan och såg att det var en del putssläpp och ev saltutfällning där.
Kan de bero på att garderoben stog rätt emot väggen ? I övrigt ser källarväggen bra ut var bara bakom garderoben i fråga
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 147 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 147 inlägg
Det är kalk, cementen har börjat lösa upp sig i sina beståndsdelar
Hade det varit hos mig så skulle jag skrapa bort allt löst och putsat- på båda sidor av väggen samt ordnat med dränering
Hade det varit hos mig så skulle jag skrapa bort allt löst och putsat- på båda sidor av väggen samt ordnat med dränering
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Smakar salt. Tänkte helt enkelt bara skrapa bort det där och låta det vara. Eftersom det bara var bakom garderoben som låg kloss emot undrar jag om det är den som är orsaken i och med resten av hela väggen är jättefinhsd skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden