Om en sajt både har en mobilsajt och en app som fungerar i princip likadant som t ex DN eller facebook har, använder du hellre appen eller mobilsajten?

peternicklas
Appen.

App

(Som just nu)

Mobilsajt

j.f.s
Å jag föredrar Tapatalk över både unik app och mobilsajt :) Jag huserar på ca 20 olika forum och att ha en app för varje blir sjukt jobbigt. Switcha mellan dem i i Tapatalk är smidigare.

I normalfallet webbversionen. De flesta duger dock inte på små skärmar. Forum som stödjer Tapatalk är undantaget.

Installerar i princip inga sat - specifika appar undantaget Hemnet.

M
Mobilsite om den är bra, annars vanlig site. Använder Opera Mobile som fungerar väldigt bra.

Per Eskilsson skrev:
Om en sajt både har en mobilsajt och en app som fungerar i princip likadant som t ex DN eller facebook har, använder du hellre appen eller mobilsajten?
Beror på vad jag surfar från, är det från iPhonen är app att föredra, men är det får iPaden oftast det vanliga siten.

Svarar app, från appen. :)

App. Det enda jag (fortfarande) är missnöjd med när det kommer till byggahus-appen är att man inte ser vem som blivit citerad i forumtrådarna. Vem utvecklar appen så att man kan tipsa om det..?

hekosi skrev:
App. Det enda jag (fortfarande) är missnöjd med när det kommer till byggahus-appen är att man inte ser vem som blivit citerad i forumtrådarna. Vem utvecklar appen så att man kan tipsa om det..?
Ser du inte det? Det gör jag, men inte nån snygg ruta eller kursiv text, utan hakparenteser.
ImageUploadedByByggahus.se1412846580.304051.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

fubar skrev:
Ser du inte det? Det gör jag, men inte nån snygg ruta eller kursiv text, utan hakparenteser.
[bild]
Nä, såhär ser det ut för mig:
1412848447219.jpg
Skapa konto

Lite halvdrygt att alltid behöva skrolla och leta kommentaren för att se vem som blivit citerad!

I Tapatalk syns det tydligt om man citerar.
ImageUploadedByTapatalk1412850963.906966.jpg
Skapa konto

En app har ju fördelarna att det oftast går att få in funktioner som långtryck, svep och sånt som underlättar navigering och att hitta funktioner. En mobilanpassad webbsida har inte riktig samma möjligheter. En mobilanpassad webbsida har dock fördelen att man kan öppna olika delar av sidan i olika flikar i webbläsaren.

Så det beror nog väldigt mycket på hur man använder sidorna.

Tittar jag på hur jag jobbar med datorns webbläsare på olika sajter så använder jag generellt väldigt mycket flikar på forum och liknande (även Facebook där det är mycket smidigare att klicka upp länkar i nu flik för att inte tappa bort var nyhetsflödet man var).

Men på Gmail så använder jag i princip aldrig flikar.

Jag har en app för IMDB, men den tycker jag inte alls är lika smidig som att använda webbsidan, just eftersom med appen måste jag hela tiden "backa". Med webbsidan kan jag enkelt klicka upp Trivia och Goofs i varsin flik, läsa en i taget av dem och sen stänga fliken. Dock använder jag hellre appen på mobilen är webbläsaren eftersom appen är snabbare och är bättre på att föreslå autokomplettering när man söker.

Tapatalk. Nästan alla "websiter", mobilanpassade eller ej, fungerar i bästa fall hjälpligt med en så "liten" skärm som exempelvis en iPhone har, tycker jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.