Använd ej NQD

2k läst  10 svar

1. A
    Medlem Nivå 3
    Hej

Ville bara varna folk från att använda NQD Floors (http://www.nqd.se/).

Jag köpte ca. 65 kvm av deras parkettgolv Oak Navy (https://www.bauhaus.se/parkettgolv-oak-navy-1-stav-12x158x1830mm.html) från Bauhaus för 4 månader sedan.

Oljan i golvet började släppa och jag reklammerade till Bauhaus, efter att ett otaligt antal strumpor och tofflor förstörts. De bad representater från leverantören NQD att komma till min lägenhet och undersöka, och konstaterade att golvet inte färgar av sig särskilt nämnvärt, och skyllde på smuts. De tog in sin egen "besiktningsman" i dialogen, men han kunde kostatera något (eftersom han själv inte hade tittat på golvet). Baserat på detta fick jag avslag på reklamationen.

Jag tog sedan in en på riktigt oberoende besiktningsman som var chockerad över att de i sin rapport hade sagt att avfärgningen från golvet inte var nämnvärd och att de skyllde på smuts, och kunde tydligt konstatera att oljan från golvet släppt. Det var ett tydligt produktionsfel. Hans slutsats var att det är helt oacceptabelt och att leverantör ska ersätta hela kostnaden.

Golvet hade även givit ifrån sig stickor i fötterna, vilket han konstaterade kunde vara farligt i.o.m. att oljan i golvet släppt.

Jag drar två slutsatser av detta:
    1. Kvalitén på NQDs produkter är usel
    2. Bolaget är ohedligt och försöker lura sina kunder

Hoppas igen annan behöver gå igenom liknande problem, och jag rekommenderar starkt att ni håller er borta från NQDs produkter.

Bifogar även ett utdrag, med bild, från den oberoende besiktningsmannens rapport.

Hälsningar
    Max

• Laddar…
  2. N
    Bannad Nivå 1
    Hej!
    Av vår branscherfarenhet är Bauhaus kanske den mest noggranna återförsäljaren när det gäller val av produkter, leverantörer och dess service. NQD arbetar med produktkunskap, service och snabba återkopplingar.
    Synpunkterna i denna tråd är av olika uppfattningar.
    Vi rekommenderar alla som har frågor eller funderingar att kontakta oss via mail (info@nqd.se), hemsida (www.nqd.se) eller telefon (0480-364600). Vi hjälper er att bli trygga i ert val av golv!

Lycka till och välkomna!
    Vänliga hälsningar NQD

• Laddar…
  3. A
    Medlem Nivå 3
    Hej,

Kul att ni tog er tiden att titta på mitt inlägg, nu när det handlar om era produkter i ett forum på internet. Det är dock synd att ni inte tog er den tiden med mitt ärende. Ni visade noll intresse och förståelse för att ert golv färgade av sig, förstörde en stor del av våra saker och krävde att en andra renovering i vår lägenhet. Ni visade så lite förståelse att ni nekade reklamationen utan någon tydlig anledningen och den godkändes endast från Bauhaus sida när jag tagit in en oberoende besiktningsman och hotat med att stämma bolaget. Så jag upplevde varken "service", "produktkunskap" eller "snabba återkopplingar" (ärendet höll på i 4 månader).

Jag är helt chockerad av att få uppleva något sådant i Sverige, och kommer f.o.m. nu alltid hålla mig till de större märkena när det gäller byggmaterial och golv.

4. harry73
    Allvetare · Nivå 21
    Det var ju också ett sätt att försöka använda klagomål på nätet för att göra reklam.

Skulle dock vara bättre att lägga den energi på att vårda befintliga kontakter.
    Så här blir det bara patetiskt

5. H
    Moderator · Nivå 25
    Den här typen av företagsinlägg raderar vi normalt sett. Men i det här fallet väljer vi tillsvidare att låta det ligga kvar.

NQD har med sitt goddagyxskaft svar inte direkt bidragit till att öka förtroendet för deras produkter. Eller kundbemötande.

/moderator

6. Fairlane
    Medlem · Nivå 9
    Goddag yxskaft var precis min tanke när jag läste inlägget. :)

7. A
    Medlem Nivå 3

Tack! Känns bra att de själva lyckades styrka det jag skrev med sitt snedsteg, och att det blir tydligt för alla vad det är för typ av skojar-bolag det handlar om.

8. T
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Nån mer som kan säga nåt om NQD? Det enda snygga golvet jag hittat

• Laddar…
  9. H
    Moderator · Nivå 25
    Men tråden säger väl allt? Om deras golv håller väldigt ojämn kvalitet, och de dessutom helt ignorerar reklamationer. Gör sig oanträffbara, för att vakna till liv när de kritiseras offentligt. Men tom. då inte kan rätta till sina fel!

• Laddar…
  10. T
    Medlem · Nivå 3
    Ibland får man det man betalar för. Vill man komma billigt undan så brukar det finnas en baksida antingen kvalité eller arbetsmiljö vid tillverkning

11. A
    Renoverare Nivå 5
    Finns billiga golv som håller, så att det inte är dyrt behöver inte med nödvändighet betyda att det inte är bra.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: