Hej
Ville bara varna folk från att använda NQD Floors (http://www.nqd.se/).
Jag köpte ca. 65 kvm av deras parkettgolv Oak Navy (https://www.bauhaus.se/parkettgolv-oak-navy-1-stav-12x158x1830mm.html) från Bauhaus för 4 månader sedan.
Oljan i golvet började släppa och jag reklammerade till Bauhaus, efter att ett otaligt antal strumpor och tofflor förstörts. De bad representater från leverantören NQD att komma till min lägenhet och undersöka, och konstaterade att golvet inte färgar av sig särskilt nämnvärt, och skyllde på smuts. De tog in sin egen "besiktningsman" i dialogen, men han kunde kostatera något (eftersom han själv inte hade tittat på golvet). Baserat på detta fick jag avslag på reklamationen.
Jag tog sedan in en på riktigt oberoende besiktningsman som var chockerad över att de i sin rapport hade sagt att avfärgningen från golvet inte var nämnvärd och att de skyllde på smuts, och kunde tydligt konstatera att oljan från golvet släppt. Det var ett tydligt produktionsfel. Hans slutsats var att det är helt oacceptabelt och att leverantör ska ersätta hela kostnaden.
Golvet hade även givit ifrån sig stickor i fötterna, vilket han konstaterade kunde vara farligt i.o.m. att oljan i golvet släppt.
Jag drar två slutsatser av detta:
1. Kvalitén på NQDs produkter är usel
2. Bolaget är ohedligt och försöker lura sina kunder
Hoppas igen annan behöver gå igenom liknande problem, och jag rekommenderar starkt att ni håller er borta från NQDs produkter.
Bifogar även ett utdrag, med bild, från den oberoende besiktningsmannens rapport.
Hälsningar
Max
-
-
20 sep 2017 08:30 #2
Hej!
Av vår branscherfarenhet är Bauhaus kanske den mest noggranna återförsäljaren när det gäller val av produkter, leverantörer och dess service. NQD arbetar med produktkunskap, service och snabba återkopplingar.
Synpunkterna i denna tråd är av olika uppfattningar.
Vi rekommenderar alla som har frågor eller funderingar att kontakta oss via mail (info@nqd.se), hemsida (www.nqd.se) eller telefon (0480-364600). Vi hjälper er att bli trygga i ert val av golv!
Lycka till och välkomna!
Vänliga hälsningar NQD- Laddar…
-
20 sep 2017 09:18 #3
Kul att ni tog er tiden att titta på mitt inlägg, nu när det handlar om era produkter i ett forum på internet. Det är dock synd att ni inte tog er den tiden med mitt ärende. Ni visade noll intresse och förståelse för att ert golv färgade av sig, förstörde en stor del av våra saker och krävde att en andra renovering i vår lägenhet. Ni visade så lite förståelse att ni nekade reklamationen utan någon tydlig anledningen och den godkändes endast från Bauhaus sida när jag tagit in en oberoende besiktningsman och hotat med att stämma bolaget. Så jag upplevde varken "service", "produktkunskap" eller "snabba återkopplingar" (ärendet höll på i 4 månader).
Jag är helt chockerad av att få uppleva något sådant i Sverige, och kommer f.o.m. nu alltid hålla mig till de större märkena när det gäller byggmaterial och golv.- Laddar…
-
20 sep 2017 09:30 #4
Skulle dock vara bättre att lägga den energi på att vårda befintliga kontakter.
Så här blir det bara patetiskt- Laddar…
-
Moderator · Stockholm · 48 430 inlägg 20 sep 2017 10:0120 sep 2017 10:01 #5
Den här typen av företagsinlägg raderar vi normalt sett. Men i det här fallet väljer vi tillsvidare att låta det ligga kvar.
NQD har med sitt goddagyxskaft svar inte direkt bidragit till att öka förtroendet för deras produkter. Eller kundbemötande.
/moderator- Laddar…
-
-
20 sep 2017 16:48 #7
Tack! Känns bra att de själva lyckades styrka det jag skrev med sitt snedsteg, och att det blir tydligt för alla vad det är för typ av skojar-bolag det handlar om.- Laddar…
-
14 sep 2018 23:17 #8
Hej!
Nån mer som kan säga nåt om NQD? Det enda snygga golvet jag hittat- Laddar…
-
Moderator · Stockholm · 48 430 inlägg 15 sep 2018 07:5515 sep 2018 07:55 #9
Men tråden säger väl allt? Om deras golv håller väldigt ojämn kvalitet, och de dessutom helt ignorerar reklamationer. Gör sig oanträffbara, för att vakna till liv när de kritiseras offentligt. Men tom. då inte kan rätta till sina fel!
- Laddar…
-
Medlem · Stockholm · 139 inlägg 15 sep 2018 14:5215 sep 2018 14:52 #10
Ibland får man det man betalar för. Vill man komma billigt undan så brukar det finnas en baksida antingen kvalité eller arbetsmiljö vid tillverkning
-
16 sep 2018 19:04 #11
-
27 mar 2019 13:18 #12
Vi fick åxo problem med NQDs golv!
Sämsta golv vi har monterat,!
stickor på ca 5cm, sneda bräder går ej att montera, mycket skador på bräder, 4st start och stopp bräder i samtliga förpackningarna, man får sorterat bort många bräder, strumpor fastnar lite smått i brädorna..
Bauhaus vill inte ens se på produkten som dom sålt när vi erbjuder oss att köra in till butiken för att visa hur illa det är med svar från reklamationsavdelningen att personalen ej har den kunskap för att bedöma golvet... behövs ingen raketforskning för att se den dåliga kvalité deras golv har!
Vi fick beställa 3extra nya paket och i dessa var det 6 brädor med så stora skador att det bara är att ställa åtsidan... kontaktar vi reklamationsavdelningen och slutar med monteringen! nu vill vi lämna tillbaka hela golvet
NQD kom för besiktning av sitt eget golv och kommer med osanningar i protokollet vi meddelar att vi inte vill ha golvet ingen respons Bauhaus vill ge kompensation av något slag men vi vill inte ha kvar ett golv som är så dåligt.. med risk för att det ska komma nya långa stickor! kompensation på ett golv som ligger i garaget.. ta till baka detta skräp!
Vi önskade om vi inte kunde byta ut golvet mot en annan leverantör men Bauhaus tar inte tillbaka lagt golv!!!
Enda svar vi egentligen fått är att golvet är felmonterat och då ska det inkludera dom bräder som vi inte ens har monterat dvs de 3 extra paket som vi fick köpa extra... NQD kör på att det är transportskadat eller felmonterat... jag säger att det är riktigt dåligt golv kvalitén stämmer inte med vad NQD har på sin hemsida!
NQD säger att det ska vara en överlapp på skarv med 400mm men dom har bräder i förpackningarna som är 680mm och en skarv på 400mm funkar inte där då är det bara och kasta alla bräder som du inte kan använda som start och stopp.. vårt golv är 12m på längsta stället och där går några förpackningar på den biten med jäkligt mycket spill om man ska köra 400mm i skarvarna (nu la vi dom bitarna ändå vilket gav golvet ett mycket stökigt intryck)
Vi har idag plockat upp golvet och köpt ett nytt golv från ett annat företag och ersatt med ett golv från kährs och vilken skillnad på kvalité! där vi endast har sorterat bort en bräda från 30 paket! Kährs golv hade inga start o stopp där väljer du själv hur du vill montera ditt golv vilket ger golvet ett mycket lugnare intryck!
Aldrig mer ett golv från Nordic Quality Design AB -
6 apr 2019 09:09 #13
Här finns lite bilder på vårt golv från NQD som vi köpte från Bauhaus http://www.nqdgolv.se och lite info hur vi fick hjälp... eller inte!! Vi håller fortfarande på att försöka lämna tillbaka golvet men utan någon framgång tyvärr ser dom inte vårat problem!
-
Medlem · 1 inlägg 2 jun 2021 17:552 jun 2021 17:55 #14
Instämmer med de andra. NQD levererar golv av usel kvalitet och bolaget gör allt i sin makt för att skjuta ifrån sig ansvar.
Ohederliga, oseriösa och jag avråder starkt för att beblanda sig med denna golvleverantör. Trots besiktningsprotokoll från extern besiktningsman som dömer ut golvet på flera punkter tar de inte sitt ansvar.- Laddar…
Liknande trådar
-
Politiker använde officiell mejl för bygglovsansökan
Artikelkommentarer -
Hej Jag tänkte använda min Kemppi Minarc som tog
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hjälp med yta som ej används!
Inredning -
Regel 95x95 som ej får användas i bärande konstruktioner
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vilken plejdpuck ska jag använda?
El