I
Antennen är 9 år nästa år och boxen är en Humax digitalbox BXR-HD+2 med hårddisk.
Jag har problem att få in några kanaler och undrar då om man på något vis kan flytta inspelade program till en annan box och göra en fabriksåterställning?
Jag har flera likadana boxar.
Antennen sitter på ena gaveln på ett en och en halvplans hus med källare och jag är inte sugen på att klättra upp där och börja rota i onödan om jag inte måste.
Jag hittar ingen info i den manualen som jag har.

Cheesen
I Mikrometer skrev:
Antennen är 9 år nästa år och boxen är en Humax digitalbox BXR-HD+2 med hårddisk.
Jag har problem att få in några kanaler och undrar då om man på något vis kan flytta inspelade program till en annan box och göra en fabriksåterställning?
Jag har flera likadana boxar.
Antennen sitter på ena gaveln på ett en och en halvplans hus med källare och jag är inte sugen på att klättra upp där och börja rota i onödan om jag inte måste.
Jag hittar ingen info i den manualen som jag har.
Det finns väl bara 4 kanaler kvar att få in... 1,2 Barnkanalen och Kunskapskanalen...
Det som är inspelat på hårddisk är endera krypterat eller också okrypterat. Är det okrypterat kan du läsa ur hårddisken om du kopplar den till en dator. Är det krypterat så är det i princip kört..

Du får väl fundera på vilken lösning du ska ha i framtiden, det du har nu är inte framtidssäkrat.

I
Cheesen Cheesen skrev:
Det finns väl bara 4 kanaler kvar att få in... 1,2 Barnkanalen och Kunskapskanalen...
Det som är inspelat på hårddisk är endera krypterat eller också okrypterat. Är det okrypterat kan du läsa ur hårddisken om du kopplar den till en dator. Är det krypterat så är det i princip kört..

Du får väl fundera på vilken lösning du ska ha i framtiden, det du har nu är inte framtidssäkrat.
Jag har även TV4 och DR1 och 2 vilket är fullt tillräckligt.

Vad menar du med framtidssäkrat?

Redigerat:
BirgitS
TV4 slutar att sända i marknätet vid årsskiftet.

• Ledsen
cpalm
  • Laddar…
Cheesen
I Mikrometer skrev:
Jag har även TV4 och DR1 och 2 vilket är fullt tillräckligt.

Vad menar du med framtidssäkrat?
Tv4 släcks vid årsskiftet. Svt har vart i förhandling under sommaren om hur det ska se ut och om dom ska övergå till enbart streaming och on demand. Svt följer nog tv4 inom några år.

C
Cheesen Cheesen skrev:
Svt följer nog tv4 inom några år.
Det ligger ju i tangentens riktning... Det verkar vara en väldigt ambivalent bransch - så sent som i våras(?) såg det rätt ljust ut igen för marksänd TV med ovanligt många aktiva gratiskanaler. Men nu är alla borta igen.

Marksänd TV är som kontanter, inget man egentligen behöver i fredstid när allt fungerar men när kriget eller krisen kommer är det livsnödvändigt för information (TV eller radio) och betalning (kontanter).

• Gilla
ptlf och 4 till
  • Laddar…
I
Cheesen Cheesen skrev:
Tv4 släcks vid årsskiftet. Svt har vart i förhandling under sommaren om hur det ska se ut och om dom ska övergå till enbart streaming och on demand. Svt följer nog tv4 inom några år.
Det gör absolut inget för det är nog mellan 30 och 40% reklam som de sänder.

I
D Dilato skrev:
Marksänd TV är som kontanter, inget man egentligen behöver i fredstid när allt fungerar men när kriget eller krisen kommer är det livsnödvändigt för information (TV eller radio) och betalning (kontanter).
För min del så för drygt 2 år sedan så höjde Ownit deras minsta internet till 399:-/månad och att betala ca 5000:- skattade kronor till om året för att få se på TV det gör jag inte.

I Mikrometer skrev:
För min del så för drygt 2 år sedan så höjde Ownit deras minsta internet till 399:-/månad och att betala ca 5000:- skattade kronor till om året för att få se på TV det gör jag inte.
Att se samma TV över internet som sänd i marknätet idag kostar inget extra alls.

I
D Dilato skrev:
Att se samma TV över internet som sänd i marknätet idag kostar inget extra alls.
Kostnaden för internet via fiber kostar idag där jag bor mer än 5000 skattade kronor om året så hur får du det till att det inte kostar något?
Jag har bara det som ingår i mobilen idag och har inget intresse av att betala för något mer.
De som tidigare hette IP Only är det som vi tyvärr har som ägare till fibernätet.

I Mikrometer skrev:
Kostnaden för internet via fiber kostar idag där jag bor mer än 5000 skattade kronor om året så hur får du det till att det inte kostar något?
Jag har bara det som ingår i mobilen idag ocmarksända utbudeth har inget intresse av att betala för något mer.
De som tidigare hette IP Only är det som vi tyvärr har som ägare till fibernätet.
Det jag avsåg var att har man internet (fiber, mobilt eller vadsomhelst) kostar det inget extra att se det marksända utbudet den vägen.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det jag avsåg var att har man internet (fiber, mobilt eller vadsomhelst) kostar det inget extra att se det marksända utbudet den vägen.
Har internet via mobilen mem betalar inte de många extra hundralapp för obegränsad data så man skulle kunna streama hela arbetsdagarna likt att ha på marksänd TV i bakgrunden...

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
I
D Dilato skrev:
Sedan inflationen har gått upp och man har sett i media att butikskedjornas vinster bara har ökat så har jag börjat att betala med kontanter igen och slutat att självscanna.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
I Mikrometer skrev:
Är väl ganska normal kostnad, men sedan är det beroende vad man använder den till som avgör vad man tycker det är värt. För mig är det inga stora pengar så det är helt individuellt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.