Hej!
Jag ska ansluta en ny blandare, G10, som sitter både högre och förskjuten i sidled. Först kulventil och sedan vidare till blandare, men hur? Slangarna räcker varken i höjdled eller sidled.
Jag ska ansluta en ny blandare, G10, som sitter både högre och förskjuten i sidled. Först kulventil och sedan vidare till blandare, men hur? Slangarna räcker varken i höjdled eller sidled.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Armerad slang lika som sitter på blandare finns i olika längder sedan behövs nog en nippel (utvändig gänga i båda ändar)
Protte
Protte
Du menar som nedanstående? Är det godkänt att skarva vidare slang så?
Från rör:
Befintlig mutter och klämring
VA Kulventil 15x10R utv m planända
ANSLUTNINGSSLANG RAK G10 X RAK G10 20 CM
Krom D-nippel 10
Blandare G10
https://www.rinkabyror.se/artikel/va-kulventil-15x10r-utv-m-plananda/
https://www.bauhaus.se/anslutningsslang-rak-g10-x-rak-g10-20-cm
https://www.rinkabyror.se/artikel/krom-d-nippel-10/
Från rör:
Befintlig mutter och klämring
VA Kulventil 15x10R utv m planända
ANSLUTNINGSSLANG RAK G10 X RAK G10 20 CM
Krom D-nippel 10
Blandare G10
https://www.rinkabyror.se/artikel/va-kulventil-15x10r-utv-m-plananda/
https://www.bauhaus.se/anslutningsslang-rak-g10-x-rak-g10-20-cm
https://www.rinkabyror.se/artikel/krom-d-nippel-10/
Ser perfekt ut, behåll den gamla fastdragna mutter och dra bara fast den nya avstängningen och sen slangarna. Det finns även anslutningsslangar som har hane/hona R10, så du slipper nippeln mellan, men med nippel går ocksåK Kvastskaft skrev:
Tack för ditt svar!ådal skrev:
Jag kanske är för dålig på att Googla men hittade bara en 10cm hane/hona, samt någon obskyr från Amazon.
https://www.amazon.se/tum-flexslang...256&sprefix=anslutningsslang+m8,aps,85&sr=8-3
Om någon vet var det går att hitta längre varianter tar jag tacksamt emot förslag?
Finns för många namn som sådana slangar kallar för, med olika beteckningar för samma sak, r10, g10, 3/8" osv, så det är lite svårgooglat.
Men hornbach Göteborg vet jag har sådana, tror dem har längden 30-40 cm, hittar dem dock inte på hemsidan..
Men hornbach Göteborg vet jag har sådana, tror dem har längden 30-40 cm, hittar dem dock inte på hemsidan..
Klicka här för att svara