T
Har fått ett litet akut problem. Jag har hyrt en grävare över helgen. För att behöva slippa hyra den en helg till är jag i akut behov av 20 mm pex slang. Behöver ca 15 meter.

Har googlat som satan men hittar ingen butik som har sån på lager i Stockholm. Någon som har förslag på vart jag kan få tag på det tills imorgon, söndag?

Helst vill jag ha rör i rör med pex 20mm
Alt en koppling, 20 mm till 22 mm.
Bor på Ekerö i Stockholm. Vart kan jag hitta detta på en söndag?

Har inte Biltema i värsta fall?

Det skulle kunna vara så att jag har Uponor PePex 20mm golvvärmerör på hyllan + 34mm skyddsrör. Kan kolla och återkomma i PM. Säljer dock inte det jag har i delar utan du får ta rubbet.....

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
T
tippz tippz skrev:
Har inte Biltema i värsta fall?
Nej dom har bara 22mm.

T
MathiasS MathiasS skrev:
Det skulle kunna vara så att jag har Uponor PePex 20mm golvvärmerör på hyllan + 34mm skyddsrör. Kan kolla och återkomma i PM. Säljer dock inte det jag har i delar utan du får ta rubbet.....
Låter grymt. Återkom gärna.

Är det i mark, utomhus? Funkar det inte med vanligt 20 PEM? Det finns ju på byggvaruhusen.
Förutsätter att det är kallvatten som ska transporteras.

T
Det är utomhus. En rör i rör slang som ligger i backen och som ska förlängas till ett Attefallshus hus.

Har dock inte hittat någon vanlig 20 mm pex slang i butik heller. Byggmax, Bauhaus och Hornbach har alla 22 mm pex bara.

R
Jag har 16 hur mycket som helst L. De duger.

20 om ni kan tänka er skrava i backen

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Det är utomhus. En rör i rör slang som ligger i backen och som ska förlängas till ett Attefallshus hus.

Har dock inte hittat någon vanlig 20 mm pex slang i butik heller. Byggmax, Bauhaus och Hornbach har alla 22 mm pex bara.
Gräva kan du väl göra i helgen, och återfylla för hand sen om du inte får tag i slang i helgen?

D
Är det ens lämpligt att gräva ner rör i rör?

tommib
Det verkar helknäppt att gräva ner PEX RiR. Normalt gräver man ner PEM-slang, vilket du hittar på alla normala byggvaruhus.

Vad är anledningen till att det måste vara just PEX? Ligger det redan slang i marken? Är det tappvatten till attefallaren?

• Gilla
HammarClark
  • Laddar…
T
X xLnT skrev:
Gräva kan du väl göra i helgen, och återfylla för hand sen om du inte får tag i slang i helgen?
Nej det där hålen och djupa diket gräver man inte igen för hand.

D
Säkert så att det ska gå varmvatten i röret. Spara utrymme i attefallaren och skippa vvb där och sen spara pengar genom att inte använda kulvertrör.

T
R Rörmokaren84 skrev:
Jag har 16 hur mycket som helst L. De duger.

20 om ni kan tänka er skrava i backen
Eftersom jag höjt marknivån efter dragningen så måste jag ändå skarva i backen så det är inga problem. Förutom att jag inte har någon slarv heller förstås :).

T
tommib tommib skrev:
Det verkar helknäppt att gräva ner PEX RiR. Normalt gräver man ner PEM-slang, vilket du hittar på alla normala byggvaruhus.

Vad är anledningen till att det måste vara just PEX? Ligger det redan slang i marken? Är det tappvatten till attefallaren?
Det ligger redan gjutet in i vårt huset och ligger redan nedgrävt i backen. Där ska jag skarva sista biten till attefallshuset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.