Byggahus.se
T
Har haft rörmokare hemma som dragit vattnet till vårt tilltänkta badrum. Allt är draget med pal slang och slang i slang.
Men ytterslangen ska väl dras med ut ur väggen/grunden? Bakom väggen på bilden är det torpargrund och bilden är tagen från ett källarutrymme där hydroforen står.
 
  • Vatteninstallation med PAL-slang i källarutrymme, rör dragna genom betonggrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
T
Tog upp isolering och trossbotten idag på andra sidan så att säga. Riktigt riktigt trångt att se men det såg ut som att det satt en slags tätning mellan ytter och innerslang.
Jag försökte ta en bild men jag är inte lika liten och smidig som jag var en gång i tiden.

Någon som vet om det är brukligt och om det ens var som jag tyckte det såg ut?

Verkar ju helt galet om det ska vara så, vad ska man tjäna på det isåfall?

-All input uppskattas
 
Redigerat:
T
Om någon i framtiden läser detta och blir orolig för att det är så rörmokarna gör så vill jag meddela att ägaren till firman var här och det är ju såklart inte ok att det är så. Inga som helst problem att dom kommer och gör om.

I stunden som var så blev jag nojig över att det kanske fanns något i reglerna som sa att det var ok att ha det så och jag ville ha lite mer kött på benen innan jag tog kontakt med dom.

Jag vill inte gå ut med namn på firman men alla som står för sina misstag står väldigt högt i min bok!
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.