741 läst ·
2 svar
741 läst
2 svar
acktank för varm?
hej har lite problem här hemma, har haft problem med varmvattnet i en månad nu får inget varmvatten efter ca 10sek pannan går för fullt och toppen på acktanken har ändå bara hållit ca 60grader, enligt en vvs kille så är det ett varmvattenrör inne i acktanken som är igensatt och han har beställt någon kemisk rening, men idag när jag rengjorde pannan ställde in den på det vanliga, men nere i källaren är det ett stort ventilations hål precis bredvid den isolerade ack tanken och jag försökte täta det lite med en kartongbit bara och vipps så var acktanken uppe i 100grader?? är det för högt? blev testade vattnet och det ar klart mycket varmare en längre stund, kan jag sätta igång pannan igen eller ska jag kolla så att inget är fel?
ja det är ett ventilations hål in till källaren som sitter precis bredvid ack tanken där det blåser in. hade en gubbe hemma idag som kollade på det och han tyckte jag skulle isolera tanken bättre och tog fram tongen och öppnade den grejen som reglerar varmt och kallt, den jag har trott var fel hela tiden men det sa ju rörmokaren absolut inte var fel utan att han var tvungen att spola ur systemet för att det satt sig något i rören. nu e det fixat iallafall. bara fylla på med 2ton pellets igen och hoppas att det inte tar slut på 12 dagar nu när allt är som det ska.
Klicka här för att svara