Köpte precis en 415x men har problem med att koppla upp via telefonen på distans.
Först hade jag problem att parkoppla, den stannade på 15% vilket den tydligen gör om den inte har kontakt med "the cloud". Staplarna är fullt men det är ett X viket ju betyder att den inte har kontakt. Telefonen med telia har fullt och 5G. (Vi bor på en ö men det är inga problem med telefon). Åkte in (9 tim) till återförsäljare idag och han fastnade först också på 15% men sedan fick han koppling och så även jag på min telefon med bluetooth avstängt. Han kopplande in den och körde någon uppdatering, men sa att den inte visade någon info bara visade en progress bar. Tog tillbaka den till ön och det blir samma med X och funkar inte. Har testat att låta den stå 30 min på en plats. koppla bort och autoconnect och starta om maskinen efter 5 min utan några positiva resultat.

Vad är det som är problemet? Vad finns det för förslag och idéer?

Tacksam för hjälp
Christian

Vi har exakt samma problem med våran nu. Samma modell som du. Ser att detta var förra året. Tänkte höra om du fick igång det och hur du gjorde.

J JenMar skrev:
Vi har exakt samma problem med våran nu. Samma modell som du. Ser att detta var förra året. Tänkte höra om du fick igång det och hur du gjorde.
De fick ta in den och byta så att vi fick ett Telia kort. Vad jag förstod så kör de på telenor 4g. Ute på våran ö så hade telenor bara 3G och den gick inte över på någon annan operatör heller.

• Gilla
JenMar
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.