Bacon bacon!

jag skall göra om min andra bostadsrätt med samma planlösning som de andra men skall göra om denna tvåa till iaf en trea 4a, ja det låter sinnessjukt men vill ge det ett försök. (är till ett tv program)

Här har ni planlösning. Har ni några tips?
Ska ej flytta köket, Helst behålla garderoben men ge mig tips

S
Tror du glömde bifoga planlösningen.

H hrsgtx skrev:
Bacon bacon!

jag skall göra om min andra bostadsrätt med samma planlösning som de andra men skall göra om denna tvåa till iaf en trea 4a, ja det låter sinnessjukt men vill ge det ett försök. (är till ett tv program)

Här har ni planlösning. Har ni några tips?
Ska ej flytta köket, Helst behålla garderoben men ge mig tips

• Planritning av lägenhet med balkong, vardagsrum, matplats, kök, sovrum, badrum och entré. Mått och rum är markerade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Walle85
Om du ska ha ett fönster i varje rum så får du bara in ett rum till utan att ha en glasvägg någonstans. Jag skulle iaf inte vilja ha rum utan fönster som används till annat än typ förråd eller verkstad.

Walle85 Walle85 skrev:
Om du ska ha ett fönster i varje rum så får du bara in ett rum till utan att ha en glasvägg någonstans. Jag skulle iaf inte vilja ha rum utan fönster som används till annat än typ förråd eller verkstad.
blir ett kontor

För att räknas som rum behöver det väl vara 7 kvm och ha fönster? Så det är inte ens en 2:a du har utan en 1½:a (fast väldigt nära att sovrummet skulle räknas; kanske bara är fel siffror).

Vardagsrummet borde väl gå att dela på.

S sjoelund skrev:
För att räknas som rum behöver det väl vara 7 kvm och ha fönster? Så det är inte ens en 2:a du har utan en 1½:a (fast väldigt nära att sovrummet skulle räknas; kanske bara är fel siffror).

Vardagsrummet borde väl gå att dela på.
Fönster har ju det nuvarande "sovrummet",

H hrsgtx skrev:
Fönster har ju det nuvarande "sovrummet",
Men det är inte 7 kvm

S sjoelund skrev:
Men det är inte 7 kvm
men skit i m2 hur kan jag göra detta till 3 eller fyra "rum" var frågan

Walle85
Offrar du vardagsrummet så får du ju in två rum där samt en korridor till köket.

Bästa svaret

Walle85
Sen kan du ju alltid sätta dit en smal bänk eller grund soffa mot väggen till kök/badrum och hänga en TV på den väggen till de två nya rummen så har du iaf lite nytta av korridoren. Gäller att du har tillräckligt bred korridor och dörrarna till de nya rummen på rätt ställe. Men detta äter ju såklart lite på de nya rummen, om man vill ha en bredare korridor.

Ett annat alternativ är att du monterar en liten hylla i förrådet bredvid badrummet och ställer in en kontorsstol, sen delar du på vardagsrummet i två, så har du ditt kontor utan fönster i förrådet och två rum till med fönster, köket blir då lite mörkare såklart.

Planlösning av lägenhet med vardagsrum, kök, sovrum och badrum. En röd streckad linje delar vardagsrummet och matplatsen.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
hrsgtx
  • Laddar…
Walle85 Walle85 skrev:
Sen kan du ju alltid sätta dit en smal bänk eller grund soffa mot väggen till kök/badrum och hänga en TV på den väggen till de två nya rummen så har du iaf lite nytta av korridoren. Gäller att du har tillräckligt bred korridor och dörrarna till de nya rummen på rätt ställe. Men detta äter ju såklart lite på de nya rummen, om man vill ha en bredare korridor.

Ett annat alternativ är att du monterar en liten hylla i förrådet bredvid badrummet och ställer in en kontorsstol, sen delar du på vardagsrummet i två, så har du ditt kontor utan fönster i förrådet och två rum till med fönster, köket blir då lite mörkare såklart.

[bild]
Ska definitivt se över detta, blir spännande iom att det kommer bli produktion av det hela

Vore det inte för att du ska behålla köket är det är så hade det gått att få till en rätt vettig planlösning med 2 sovrum utan att den blivit våldsamt trång faktiskt.

J Jarlsgård skrev:
Vore det inte för att du ska behålla köket är det är så hade det gått att få till en rätt vettig planlösning med 2 sovrum utan att den blivit våldsamt trång faktiskt.
hade du velat utveckla:)

H hrsgtx skrev:
hade du velat utveckla:)
Absolut :)

Planlösning för en lägenhet med två sovrum, kök och badrum.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.