kristofer12345
hej

har ett system idag med 2 slingor som separeras med en värmeväxlare, frågan jag ställer mig är om jag behöver 2 manometrar , alltså 1 på varje slinga o på vad dom ska vara fylla på max.. (1) bar? för just nu har jag bara en manometer på utgående slinga ut mot huset. Så kan ej se hur mkt vatten jag ska fylla i slingan som hämtar varmvatten.
mvh

Visst behövs det två manometrar och säkerhetsventiler/expansionskärl om man har två olika slingor.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
J Josth skrev:
Visst behövs det två manometrar och säkerhetsventiler/expansionskärl om man har två olika slingor.
men behövs väl bara 1 expansionskärl på utgående som ska ut på huset? vad ska dom båda manometrarna stå på? eller fyllas i systemet så att säga? ska båda systemen fyllas till 1 bar?

kristofer12345
slingorna”

Värmevattnet måste kunna expandera och komprimeras i takt med temperaturen på båda sidorna av värmeväxlaren som ju är stum.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Trycket beror på några faktorer. Vad används slingorna till? Vilka temperaturintevall handlar det om? Vad är det för vätska?

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
useless useless skrev:
Trycket beror på några faktorer. Vad används slingorna till? Vilka temperaturintevall handlar det om? Vad är det för vätska?
pm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.