Vi gjorde vår tvåårs besiktning för ett par veckor sedan. Anlitade en besiktningsman som vi fått referenser på och gick inte genom garbo. Det kan vara bra att ha besiktingsmannen som påtryckning att åtgärda felen och bedöma om vad som är fel och inte fel (toleransnivåerna). Det är lätt att bli överkörd som husköpare om man är ensam mot "byggproffset"... Vi fick betala 9 000 kr, för att det skall vara värt det så skall besiktningsmannen hitta fel som är värd över 9 000 kr? svårt att veta innan.. resonerade att vi betalat entreprenören 2,5mkr..då är 9 tkr inte särskilt mycket.
Ångrar inte tvåårsbesiktning.