Hej.
jag undrar om det är vanligt med att det brusar i 1 rörs värmesystem. Köpte huset 2015 då med en gammal från.till luftvärmepump. Har bytt panna till Nibe 470 med samma system. Bytt element termostater. Ställer jag termostaterna på 4:an och högre slutar bruset. Stänger jag termostaten i sovrummet börjar det brusa. Fråga: är detta fenomen på enrörssystem eller vad kan det annars vara. Kan detta räknas som dolt fel?
 
Hej! Inget dolt fel. Brus förekommer oavsett om det är 1-rörs eller 2-rörssystem. Prova med att ställa ner cirkulationspumpen ett steg.
 
Och ställ ner värmekurvan så inte termostaterna behöver vara stängda.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.