Byggahus.se
Hej!

Har Ikeas bänkstommar. Ett diskhoskåp med en stor låda och fast övre front. Hur fäster man den övre fronten om den inte ska sitta på en låda (fungerar inte med låda då diskhon är i vägen) ?
 
träplugg/lim, vinkeljärn, PL400, skruva å spackla skruvskallen tex.beror lite på hur det ser ut och vad man kommer åt med. Ser det ut som jag tror skulle jag sätta vinkeljärn på insidan å stryka på lim när jag sätter dit den. Till HTH fanns speciella plastpluggar som sattes i förborrade hål så den går att ta bort igen, har inte IKEA nåt liknande?? (eller fick ja nåt för pengarna som inte IKEA har kanske :))
 
Nu kanske jag vimsar fullständigt men ska det inte sättas en plastmojäng i var ände som skruvas i samma hål där en eventuell låda ska sitta? Dessa sticker sedan in i skåpet och hakar i något fäste utefter sidan. Eller så har jag drömt?

PL600 fixar grejen annars. Kanon till sådant. Det - eller som Jan-Å föreslår - ett par små vinklar innanför.
 
Hållbaraste och bästa är små vinklar på insidan...kör jag alltid med...
 
Vinkeljärn är lättast, men då sitter fronten där den sitter om det rinner vatten, när man vill städa e.dyl.

Som Jan-Å och Guzzi säger finns det plasthållare på IKEA att skruva fast i lådfronten och som sedan griper tag i vanliga hyllhållare inne i skåpet. Det här är egentligen något som följer med deras 9 cm höga passbitar för under inbyggnadsugn (för den som inte vill ha utdragslåda där). Med hjälp av t.ex. numren från rätt monteringsbeskrivning kan du själv plocka ihop delarna från reservdelslådorna vid kundtjänst (och lägga några mynt i insamlingslådan till BRIS därintill).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.