Byggahus.se
Var kan man köpa led belysningen?
 
Wow vilket hus, som snickare/betongarbetare får jag nästan en tår i ögat när jag ser något såhär vackert. Riktigt riktigt snyggt!
Kul att det finns folk som har pengar och dessutom använder dom till något vettigt.
 
Kanon snyggt! Längtar efter infinity bygget och framåt!
 
Sjukt snyggt!! Du har lyckats få till många människors stora dröm vad gäller hus (läs slott).. helt otroligt.... =)
 
Uppfriskande att se rika människor som ändå klarar av att använda händerna! Oftast brukar de lejja bort allt arbete till sådana som mig, och komma förbi och peka då och då :)
 
We're not worthy, we're not worthy, ...

Det är helt sjuk....som taget ur mitt huvud....

Kan bara säga en sak..

WE'RE NOT WORTHY, WE'RE NOT WORTHY, ...!!!
 
Sjukt snyggt hus!!!!
Kan bara säga grattis :)

Om jag inte minns fel så nämnde du ett teknikrum eller liknande?
Har du några bilder på det?

//
Johan
 
ejohsjo skrev:
Sjukt snyggt hus!!!!
Kan bara säga grattis :)

Om jag inte minns fel så nämnde du ett teknikrum eller liknande?
Har du några bilder på det?

//
Johan
Skulle också vilja se ´teknikrummet som den teknik nörden man är :)

Gillar kablar.... :)
 
Eftersom ni gillar teknik och kablar tog jag nyss lite bilder åt er :)

Teknikrummet (Bild 1) kommer inte bli inte så späckat med teknik som jag tänkt från början, eftersom hela nätverkscentralen flyttats ner till pannrummet. Ljudmässigt har jag valt Sonos system som fungerar trådlöst och via nätverk där man kan välja olika ljudkällor och ha individuella ljudvolymer i olika rum.

Just nu jobbar jag med att installera Lexcom dosor (tele, data och tv uttag) i alla rum och har nyligen spårat 28st s.k. Cat7 kablar som går från rummen ner till pannrummet. Jag har id-satt alla kablar utom en... frustrerande att inte få kontakt med den sista, hoppas att den inte är bruten. Bild 2 visar hur dosorna ser ut. Bild 3 visar vvs installation, bl.a Ack tank 1.000l med solslingor, BV-pump, Frånluftsmodul FLM, Frikyla, Expansionskärl, VVC, Centraldammsugare, Elcentral, m.m. Ursäkta röran i pannrummet, men detektivarbete pågår och en massa delar och kablar ska på plats runtom i huset... Bild 4 visar alla Cat7 kablar som dragits ner till pannrummet och som jag ska koppla in i 2st plåtcentraler (står på golvet bredvid BV-pumpen) med hubbar, switchar, mm. Även projektor är installerad i detta rum för att eliminera fläktljudet i biorummet på andra sidan av betongväggen: Biorummet är under uppförande (ska bl.a. målas om i mörk(a) färg(er) och är ett av alla kommande projekt...) som syns på Bild 5 och 6.
 
  • _MG_5467.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC04955.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5476.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5488.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5475.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5473.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ser ut som du tänkt efter före!

Hålet i betongväggen för projektorn, inga synligt dragna högtalarkablar eller projektorkablar, mm så jag antar att du gjutit in dem?
 
Jo, även om det kändes som en evighet tills ett biorum skulle användas när just plattan var gjuten och källarväggarna tog form, så drog jag tomrör för högtalarkablar, drog hdmi kablar, skapade schakthål m.m. på samma sätt som vi gjöt in vvs och el.

Tog just en massa bilder på två nyfikna och återkommande grannar som kom på besök :). Sist jag såg dem var för tre år sedan vid markarbetena. Visar 5 bilder på dem. Sista bilden visar lamellgardiner som vi installerade i vintras.
 
  • IMG_5556.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5553.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5558.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5563.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5495.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5458.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Hejsn.
Sannerligen ett tjusigt hus. Mycket inspirerande med alla fina bilder.
Kul med älgarna, men det är inte samma älgar som för tre år sedan. Däremot kan det vara avkommor från dem.;).
Lycka till i sommar med polen ser fram imot bilder.
/Tomas N.
 
Japp, några nyheter? ;)
 
Inga större nyheter. Jag har inrett uteterrasserna, fixat mer i trädgård och monterat lite lull-lull bl.a två set utomhushögtalare kopplat till Sonos systemet.

Idag beställde jag 30 L poolfärg (epoxy) och jagar leverans av diverse utrustning till poolen så att jag kan komma igång med att färdigställa den.
 
C
*tappar hakan*
*lyfter upp hakan från golvet*

Shiieet.. :O
Sicket bygge..
Vad räknar du med för energiförbrukning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.