Byggahus.se
Jag skall byta till vridfönster på huset nu till våren, har tittat runt och fastnat för http://www.fonsterbolaget.se/ , som har riktigt bra priser, och just nu en kampanj på
treglasfönster 30% rabatt med Alu inkluderat.

Fönsterna är från ERA fönster nere i Väröbacka http://www.erafonster.com/
ser ut att vara rejäla svensktillverkade kvalitetsfönster.

Är det någon som har erfarenhet från Fönsterbolaget och ERA fönster ??

Har jämfört med Villafönster, och jag tycker ERA fönster verkar vara bättre än
http://www.villafonster.se/ standard vridfönster, kassetten är siliconlimmad till ramen för att försvåra inbrott.

Tacksam för svar :confused:
 
Ingen av er där ute med erfarenhet från ERA fönster??
 
Hej
Jag har också tittat på fönsterbolaget. Deras erbjudande just nu är verkligt attraktivt tycker jag. Villafönster har ju två modeller, standard och plus. Plus tillverkas i Sverige och standard i någon av de baltiska staterna. Plus verkar ha ungefär samma kvalitet som ERA medan standard har lite enklare lösningar. Det blir nog ERA för mig med deras fina erbjudande.
 
Hej Fader Jan..

Du har rätt, Villastandard är från Estland,,??

ERA tillverkar sina fönster i Väröbacka, och vad jag kan se är det riktigt fina fönster, som är siliconlimmade så att kasetten ej går att ta ut.

Här är en produktbeskrivning: http://www.erafonster.com/prodblad/era_evf-al_.pdf

Glöm inte att ange U-Värde och beställa innan den 15 för att få 30% rabatt och Aluminium yttersida. ;)
 
Hej,

Vi har köpt ER fönster från fönsterbolaget till två olika hus som vi har renoverat. Till det första köpte vi 15 fönster/altandörrar och en skjutdörr och vi blev så nöjda att nät det var dags för hus nr två köpte vi 19 fönster/altandörrar och en skjutdörr till.

Vi är väldigt nöjda med dom, tysta, smidiga att öppna och stänga och dom känns gedigna. Vi köpte 3-glas alu energi båda gångerna, både fasta och öppningsbara fönster i olika storlekar. Dessutom har vi alltid fått bra och snabba svar när vi har haft frågor.

Jag kan helt klart rekomendera er att köpa ERA fönster från fönsterbolaget. Fråga gärna om det är något specifikt du undrar över :)
 
Jag höll på att köpa ERA fönster förra året, men det blev till slut en leverans från SP istället eftersom jag fick bättre pris därifrån.

Jag lyckades faktiskt inte hitta någon i närheten som installerat ERA vilket gjorde mig lite tveksam eftersom jag ville se fönstret i verkligheten innan köp.
 
Jag har nu beställt 10 fönster och en helglasad fönsterdörr, leverans fram till dörr från Väröbacka till Göteborg för 436:- billigt för 708 Kg fönster.

Jag bor i ett radhus från -73 så jag byter fasad, tilläggsisolerar och sätter dit ERA treglas, valde ett U-värde på 1,3 (Argonfyllda).

med 5st stora vridfönster 18X13 med fast mittpost, 5st fasta 9X13 och en helglasad dörr
9X21-21, allihop aluminiumklädda blev priset ink frakt 44432:-
Tog med ett Fixbeslag till dörren men väntar med cylindern, då jag kommer att byta ytterdörr
och får ta låsnumret då (Assa kanske har släppt kista 16 lagom till detta).

Fastastiskt pris tycker jag, kollade både "villafönster.se" och "allmogefönster.se" men detta pris kan dom inte slå, 30% rabatt och alu på köpet. Elite har aldrig varit ett alternativ för mig pga, att kostnaden blir betydligt högre.

Priset gäller fram till den 15 februari, så ni som är i valet och kvalet får ytterligare att tänka på.
 
Hej!
Jag undrar bara ifall du fått hem fönstren från ERA (Fönsterbolaget) o vad du tyckte

mvh björn
 
Hej åkersberga..
Jag har inte fått upp dom till mig ännu, leveranstid är satt till V910.
Så fort dom dyker upp så kommer jag att ge dig ett utlåtande.

Men om man läser av forumet verkar det vara flera som är nöjda med
rutorna..

Som sagt jag hör av mig.
 
Jag pratade med butiken i Växjö idag o fick ett väldigt gott intryck.
vi kommer beställa fönster inom några dagar

Säljaren hänvisade även till en kund som beställt fönster här i Åkersberga. Så jag ska ta kontakt o åka dit o kolla.

säljaren berättade för övrigt att de tillhör samma koncen som elitfönster o själva fönsterkassetten är densamma

mvh björn
 
Tja

Fick igår våra nya fönster från ERA, har inte monterat dem ännu men det verkar vara kanon fönster och dom levererades i tid :)

Återkommer efter montering.............
 
Jag har nyligen fått hem lite fönster och altandörrar från fönsterbolaget och kan konstatera att:

1. Vad man kan SE och känna är dessa fönster väldigt lika mina fönster från Traryd. Kan inte se något som skvallrar om sämre kvalitet.
2. Altanpardörren (14 bred) hade dessutom en avsevärt rejälare tröskel i massiv ek än vad min Traryd dörr i samma mått har, såg väldigt bra ut faktiskt.

Kanske ändrar man uppfattning när fönstren varit monterade i tio år, men det tror jag inte.
 
Fick mina 17 ERA fönster för en vecka sedan baserat på deras Superkampanjen som beskrivits ovan (typ 46-47% rabatt).

Rejäla fönster med snyggt monterad Alu front
Under 2 dagar har jag haft 2 duktiga killar som bytt alla fönster.

Hela familjen jublar!
 
MathiasS skrev:
Jag har nyligen fått hem lite fönster och altandörrar från fönsterbolaget och kan konstatera att:

1. Vad man kan SE och känna är dessa fönster väldigt lika mina fönster från Traryd. Kan inte se något som skvallrar om sämre kvalitet.
2. Altanpardörren (14 bred) hade dessutom en avsevärt rejälare tröskel i massiv ek än vad min Traryd dörr i samma mått har, såg väldigt bra ut faktiskt.

Kanske ändrar man uppfattning när fönstren varit monterade i tio år, men det tror jag inte.
Nu har jag hunnit montera fönster + altandörr och kvalitetsintrycket består. När jag jämför med min Traryd dubbeldörr som har några år på nacken är skillnaden stor till traryds nackdel.

  • Tröskeln är som sagt mycket rejälare på Fönsterbolagets dörr.
  • Dörren utan handtag har spärr uppe och nere av en typ som inte går att öppna med handtagsdörren stängd (med den typen av beslag som sitter på trarydsdörren är det lätt att bryta sig in)
  • Kvalitetskänsla/intryck i övrigt minst i klass med traryd eller bättre.

Jag blir nyfiken på hur beslagen ser ut på Traryds dörrar idag - mina är ju ett par år gamla - kanske ser det likadant ut på traryd idag?
 
Mikael_L
Nu har vi också beställt ERA-fönster, för leverans nästa år.
Vi nyttjade kampanjen med 30% rabatt + aluminium på köpet.
Det blev en hel del pengar ändå, men antagligen relativt oblodigt jämfört med de flesta andra alternativen.

Jag återkommer med elaka PM till er som varit så positiva till ERA, ifall dom inte är bra. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.