Byggahus.se
Vi har ett uterum från Willab Garden "vinterträdgård", tyvärr drar det väldigt mycket när det blåser. Jag undrar om det finns någon som täta de skjutbara dörrarna med någon typ av list som gör att vinddraget minskar eller upphör?
 
K
Kjell Bohlin Kjell Bohlin skrev:
Vi har ett uterum från Willab Garden "vinterträdgård", tyvärr drar det väldigt mycket när det blåser. Jag undrar om det finns någon som täta de skjutbara dörrarna med någon typ av list som gör att vinddraget minskar eller upphör?
Om du har vinterpartier så ska det ju inte blåsa in.. vart blåser det in någonstans och vilka partier har du (modell)?
 
Hej,

Det blåser in uppe och nere vid skjutdörrarna.
Modellen heter WG82 men inte helt säker, kan kolla lite närmare.
 
K
Kjell Bohlin Kjell Bohlin skrev:
Hej,

Det blåser in uppe och nere vid skjutdörrarna.
Modellen heter WG82 men inte helt säker, kan kolla lite närmare.
Ok, då ska det sitta som tätning mellan dörrarna (när de är stängda), brukar vara ett metallbleck med borsttätning.
 
I mitt fall finns ingen borstlist på dörrarna. Har du mer info detta. Jag bifogar bild på min dörr.
 
  • Glasdörr utan borstlist visar öppning mellan dörr och karm, detaljvy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Kan ju se annorlunda ut idag jämfört med ca 10 år sedan. Föreslår att du ringer dem och frågar, men tänkte på nedan,
 
  • Instruktionsbild för fönsterinstallation som visar tätning med fog längs fönsterkarmens övre del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av tabell som visar en svartvit bild av en labyrinttätning karm, artikelnummer ACINF030N och antal 1.
Det är ju inte ett parti till där man ska ha full värme alltid utan bara tillfälligt med full värme annars bara underhållsvärme.
Nedan klipp från Willab

  • Passar till uterum där du vill hålla kontinuerlig underhållsvärme och värma upp tillfälligt under vintern, säsong Vinterträdgård Plus
  • Stabilt
 
Det förstår jag men att drar så att byxbens fladdrar känns ändå inte ok😟
 
Öppnar ni inte under vintern så ta vit eltejp och sätt i skarvarna.
Blir ju lite isåfall som med äldre hus med englas fönster att på vintern sattes det in en extra ruta som tejpades upp för isolering.
 
Vi använder det på vintern också och vill att man ska ha över noll grader. Tyvärr klarar inte uterummet det…
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.