Byggahus.se
Lite slitna skivor,kan man lägga på kemisk metall så man får den genom besiktning?Finns ju tips på nätet.
 
  • Ett fordoninteriör med suddig förgrund och en mobiltelefonskärm som visar sociala medier-appen ovanpå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en däckslitage, möjligtvis av en tung maskin eller fordon, indikerar behov av byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Arg
@ndreas och 2 till
  • Laddar…
Öh? I vilket universum skulle det vara en bra idé? Om de är så slitna att den inte går igenom besiktningen är de också så slitna att de behöver bytas. Det där är en fulfix som chansar med ditt eget och andras liv.
 
  • Gilla
Dilato och 10 till
  • Laddar…
Man kan svarva eller byta.
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…
Eller är det tunt gods är det bara att byta naturligtvis
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…

Bästa svaret

S
Det här måste vara någon slags trolltråd, annars hoppas jag att TS blir av med körkortet omedelbart. Så ansvarslös får man inte vara om man ska framföra ett tungt fordon bland folk.
 
Redigerat:
  • Gilla
Patrik440 och 6 till
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Öh? I vilket universum skulle det vara en bra idé? Om de är så slitna att den inte går igenom besiktningen är de också så slitna att de behöver bytas. Det där är en fulfix som chansar med ditt eget och andras liv.
Fulfix är väl iofs något som kanske skulle kunna funka. Kemiskt metall på bromsskivor är liksom inte en dålig ide, det är sämre än så.
 
  • Gilla
Strontus och 1 till
  • Laddar…
Ja det var ett fredagsskämt!!Dock finns ju de mest galna lagningstips på nätet men jag bytte ok och skivor gick på 13 500 kr och självklart åker jag inte omkring på detta vis men med tung bil så går det fort på slutet det var inte ens värt att veta påpekande förra besiktning..
 
  • Gilla
  • Wow
fiskarn87 och 1 till
  • Laddar…
C
S sagan1 skrev:
skivor gick på 13 500 kr
Kör du Audi eller? :rofl:
 
K
S sagan1 skrev:
Ja det var ett fredagsskämt!!Dock finns ju de mest galna lagningstips på nätet men jag bytte ok och skivor gick på 13 500 kr och självklart åker jag inte omkring på detta vis men med tung bil så går det fort på slutet det var inte ens värt att veta påpekande förra besiktning..
Sämsta skämtet någonsin. Troll kallas det
 
C cpalm skrev:
Kör du Audi eller? :rofl:
Nej,Lincoln Navigator,tyckte billigt med tanke på att det är rejält stora grejer.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Rickard.
Att byta bromsok är ju inte direkt en standardgrej (även om det inte är svårt) så jag tycker inte det låter särskilt dyrt, särskilt inte om du bytte alla ?!?
 
galento
S sagan1 skrev:
Nej,Lincoln Navigator,tyckte billigt med tanke på att det är rejält stora grejer.
Köpte du skivor och ok i Sverige eller US ?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
galento galento skrev:
Köpte du skivor och ok i Sverige eller US ?
VTC Åberg men inkluderade arbete så inte farligt.Beläggen liknade mer shims än belägg.
 
  • Närbild på utskuren metallbit, möjligen bokstäver eller siffror, med sågade kanter och träskrapsel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
V
S sagan1 skrev:
Lite slitna skivor,kan man lägga på kemisk metall så man får den genom besiktning?Finns ju tips på nätet.
Har du inte råd med skivor så den år trafik duglig så ställ bilen o börja åka buss !
 
V Villaägarenr1 skrev:
Har du inte råd med skivor så den år trafik duglig så ställ bilen o börja åka buss !
Jag skojade,har bytt ok,belägg och skivor.
V Villaägarenr1 skrev:
Har du inte råd med skivor så den år trafik duglig så ställ bilen o börja åka buss !
Rickard. Rickard. skrev:
Att byta bromsok är ju inte direkt en standardgrej (även om det inte är svårt) så jag tycker inte det låter särskilt dyrt, särskilt inte om du bytte alla ?!?
Nej var billigt,ok,belägg och skivor hö vä fram inklusive arbete väldigt bra pris.Hade varit dyrare på 20 år gammal MB av tyngre modell skulke jag tro..men mycket finns ju på nätet nu till bra priser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.