Byggahus.se
Hand håller en avslutad vattenledning med gänga och o-ring framför en monterad köksblandare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand som håller en mässingskoppling med gängor och packning, närbild med suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har letat nippel som ska passa från köksblandaren till diskmaskins-vattnet. Har blivit gråhårig och behöver HJÄLP innan jag får lägga in mig på sjukhus.
Vad kallas den nippel jag behöver ??

Där vattnet ska tas från diskmaskinen (kopparfärgade) är 22mm???
Den som kommer ut från blandaren är 18mm??

Söker jag på nippel så är det ju en hona en hane (eller vad man nu säger) inte en sån jag ska ha !?

Stod igår på biltema i 30minuter och ingen kunde heller hjälpa mig där!
Om jag exakt vet vad jag ska ha kanske det går lättare hoppas från er !
 
  • Gilla
Emelie Fridström
  • Laddar…
Krilleman
Båda sidorna ser ut att vara 15-gänga på enligt ögonmåttet.

Då behöver du denna på Biltema om det är där du önskar handla.
87-9933

Se bara till att gummipackningarna sitter i ordentligt på båda muttrarna så är det bara dra åt och du är klar!

Övergångsnippel med gängor båda sidor, artikelnummer 87-9933, tillgänglig på Biltema.
 
Redigerat:
Tack för svar!! Biltema har så extremt oorganiserat på sina hyllor där dom där ligger. Så kan vara så att jag inte fann någon eller att den hängde fel. Blir dit imorgon igen och leta igenom kaoset
 
Krilleman
Emelie Fridström Emelie Fridström skrev:
Tack för svar!! Biltema har så extremt oorganiserat på sina hyllor där dom där ligger. Så kan vara så att jag inte fann någon eller att den hängde fel. Blir dit imorgon igen och leta igenom kaoset
Lycka till med ditt letande bland hyllorna på Feltema, förlåt, Biltema.

Och jag glömde säga:
Varmt välkommen till forumet Emelie!

:D:D

Finns gummipackningen kvar på båda sidorna i muttrarna?

Kontrollera!

Det ser suspekt ut på den nedre bilden med lite avlagringar... Men den kanske kan finnas där, gummipackningen...

Normalt i "rörsvängen" så heter denna detaljen sexkantsnippel, eller som Rinkabyrör benämner den, dubbelnippel.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Lycka till med ditt letande bland hyllorna på Feltema, förlåt, Biltema.

Och jag glömde säga:
Varmt välkommen till forumet Emelie!

:D:D

Finns gummipackningen kvar på båda sidorna i muttrarna?

Kontrollera!

Det ser suspekt ut på den nedre bilden med lite avlagringar... Men den kanske kan finnas där, gummipackningen...

Normalt i "rörsvängen" så heter denna detaljen sexkantsnippel, eller som Rinkabyrör benämner den, dubbelnippel.
Krilleman Krilleman skrev:
Lycka till med ditt letande bland hyllorna på Feltema, förlåt, Biltema.

Och jag glömde säga:
Varmt välkommen till forumet Emelie!

:D:D

Finns gummipackningen kvar på båda sidorna i muttrarna?

Kontrollera!

Det ser suspekt ut på den nedre bilden med lite avlagringar... Men den kanske kan finnas där, gummipackningen...

Normalt i "rörsvängen" så heter denna detaljen sexkantsnippel, eller som Rinkabyrör benämner den, dubbelnippel.

Tack så mkt! Läst mycket här men aldrig skrivit själv , kul att få svar :rofl:

Kom på den briljanta idén att beställa den på biltema, så är det bara att hämta i kassan. Då får stackars personalen leta reda på den nippel jag ska ha i kaoset. (Får se så jag får rätt också) haha
Ska kolla också så gummipackningen är fräsch annars får det bli en ny (y)
 
Krilleman
Emelie Fridström Emelie Fridström skrev:
Tack så mkt! Läst mycket här men aldrig skrivit själv , kul att få svar :rofl:

Kom på den briljanta idén att beställa den på biltema, så är det bara att hämta i kassan. Då får stackars personalen leta reda på den nippel jag ska ha i kaoset. (Får se så jag får rätt också) haha
Ska kolla också så gummipackningen är fräsch annars får det bli en ny (y)
Återkoppla gärna hur det gick, men jag tror att den sexkantsnippeln kommer passa alla tiders! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.