Byggahus.se
J Jonobe skrev:
Mycket spam av mig här senaste veckan men det märks verkligen att katterna har vaknat till liv i takt med att det åter blivit svalare... mycket liv i luckan.
[media]
[bild]
En katt på piratbukten! :D
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Grillen Grillen skrev:
Lilla Selma som är världens gosigaste och tåligaste katt. :)

Vi var tvungna att raka av allt hår pga tovor som inte gick att få ur, då var vi INTE populära under några veckors tid :p
Men nu är håret utväxt igen som tur är <3

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Om blickar kunde döda. :cool:
Men så söt och fin. :love:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Köttbullepositionen... bra namn! Vi kallar vår för Sälen när han ligger så där, men det är kombon stil+färg som gör att han ser ut som en knubbsäl. :crysmile:
Köttbullepositionen är inte när han ligger som på bilderna.. där låg han vid mina fötter..

Köttbullepositionen är när han rullat ihop sig i en hög på golvet och man ser varken öronen eller svans typ.. ser bara ut att ligga en klädhög på golvet hehe :) hopkurad helt enkelt..
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J
Appendix Appendix skrev:
En katt på piratbukten! :D
Ja det är Zorro givetvis.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Köttbullepositionen är inte när han ligger som på bilderna.. där låg han vid mina fötter..

Köttbullepositionen är när han rullat ihop sig i en hög på golvet och man ser varken öronen eller svans typ.. ser bara ut att ligga en klädhög på golvet hehe :) hopkurad helt enkelt..
Ah, jag läste lite för slarvigt. :seenoevil:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ah, jag läste lite för slarvigt. :seenoevil:
Säl passar bättre i den posen.. (y):D
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Om blickar kunde döda. :cool:
Men så söt och fin. :love:
Haha ja det var ca 1.5 vecka som hon gick och surade sådär innan hon iaf tillät oss gosa med henne igen. Oerhört fin i päls och ögon :love:
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Hela gänget samlat.
 
  • Gilla
  • Älska
Jumos och 11 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Försvarar inte Doris hemmet? Det gör min Lia mot denna inkräktare :)

[video]

Numera smyger han in så långsamt på natten att det är sällan kameran reagerar.

[video]

Nåja, mat måste han (eller hon) ha. Antingen flyttar han in eller flyttar nån annanstans.
Börjar tycka synd om den där katten som försöker flytta in. Han smög såå långsamt, men Lia var vaken så han fick nog smörj nu. Kanske dags att försöka fånga honom. Vintern kommer.
 
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Mina två tjejer...:heart:

"när man inte kan välja ut en bild":p
 
  • Fyra bilder av två olika katter som kopplar av på bekväma platser inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
Katt som sover mysigt inlindad i en grå filt.

"Ach, en tråkig höst. Dags att invardierung polen kanske...."
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Möte med Benjamin Syrsa. Trist att det är en glasdörr i vägen. Grå katt tittar på en gräshoppa genom en glasdörr inifrån ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Beställde en kattlucka till logen idag. Kändes som det började vara dags.. när höstvädret börjar dyka upp! Blev en sådan här, verkade lagom stor (gick o låsa i olika kombos) och var på rea :)

Vit kattlucka för dörrar från PetSafe i förpackning, manuell 4-vägslåsning, med bild på katt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Länk: https://www.zoo.se/staywell-manual-300-petsafe-kattlucka-vit.html
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Har ägnat en försvarlig stund med att kolla på foton av våra katter genom åren - jag var helt övertygad om att jag lyckats fånga nån av dem på bild när de ligger ihopkrupna med nosen under sig, inga ben syns, bara svansen på sidan och öronen framåt, alltså en limpa, eller säl, fast även med ansiktet under.
Lyckas inte ens googla fram en sån bild men det säger inget för jag är usel på att "goggla" ;)

Hur som helst, tre av våra - hittills fyra katter - har vikt ihop sig till limpor med nosen under sig, varpå min partner som såg det för första gången skrek: Kan den andas?
Sen dess kallade vi det Snorkelpositionen.

Här en bild från tidigt 1990-tal (så ingen undrar över färgerna) på vårt jellon (lejon) som aldrig nånsin vek ihop sig. Karl för sin plats s a s .
Katt sover på en stol, med huvudet på tassarna, framför en randig kudde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Per Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Har ägnat en försvarlig stund med att kolla på foton av våra katter genom åren - jag var helt övertygad om att jag lyckats fånga nån av dem på bild när de ligger ihopkrupna med nosen under sig, inga ben syns, bara svansen på sidan och öronen framåt, alltså en limpa, eller säl, fast även med ansiktet under.
Lyckas inte ens googla fram en sån bild men det säger inget för jag är usel på att "goggla" ;)

Hur som helst, tre av våra - hittills fyra katter - har vikt ihop sig till limpor med nosen under sig, varpå min partner som såg det för första gången skrek: Kan den andas?
Sen dess kallade vi det Snorkelpositionen.

Här en bild från tidigt 1990-tal (så ingen undrar över färgerna) på vårt jellon (lejon) som aldrig nånsin vek ihop sig. Karl för sin plats s a s .
[bild]
Kommentaren känns igen från min egen make, men inte angående katten utan efter vår första dotters ankomst, när jag halvt utslagen låg på sidan och ammade, med hennes tryne intryckt i matstationen. :crysmile:
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.