Byggahus.se
A
Hallå!

Såg att man kunde skaffa ett villalarm från någon annanstans sedan koppla det till ett larmbolag för drygt 150kr/mån. Vad finns det för fler alternativ som funkar så?

Då slipper folket gå till SECURITAS direct eller Verisure och betala deras dyra priser på över 450kr/mån.


Tacksam för tips på larm!
 
Hej, Tempest security och Lövestad larmcentral vet jag har privatkunder som använder egeninstallerade larm. Har inte koll på priserna men åtminstone för några år sedan tog Lövestad <100kr/mån för övervakning.

Tittar du på deras hemsidor eller kontaktar dem så får du veta vilka larm som går att ansluta men Siemens, Ajax, Visonic, Teletec mfl lär fungera. Såg nu att https://protexus.se/ som säljer larmpaket nämner Securitas, Tempest och Lövestad och priser från 80kr/mån. Har inte handlat därifrån själv men hört att de har bra support.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
P p_k skrev:
Hej, Tempest security och Lövestad larmcentral vet jag har privatkunder som använder egeninstallerade larm. Har inte koll på priserna men åtminstone för några år sedan tog Lövestad <100kr/mån för övervakning.

Tittar du på deras hemsidor eller kontaktar dem så får du veta vilka larm som går att ansluta men Siemens, Ajax, Visonic, Teletec mfl lär fungera. Såg nu att [länk] som säljer larmpaket nämner Securitas, Tempest och Lövestad och priser från 80kr/mån. Har inte handlat därifrån själv men hört att de har bra support.
Låter grymt bra! Kanske även kan ta något av detta till företaget.

Men jag får inget svar av protexus när jag mailar dem, det känns inte så bra. Få se varför det dröjer..

Tack iallafall pk! Grymt.
 
T
Hallå,

Kör själv Ajax hemma, inte uppkopplat mot central dock men i hubben kan jag välja dessa att koppla mig mot (se bild). Det kanske ger dig en hint om vilka firmor du kan kolla med.
 
  • Smartphoneskärm som visar en lista över tillgängliga säkerhetsföretag för larmanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
T tunellm skrev:
Hallå,

Kör själv Ajax hemma, inte uppkopplat mot central dock men i hubben kan jag välja dessa att koppla mig mot (se bild). Det kanske ger dig en hint om vilka firmor du kan kolla med.
Synd att Securitas saknades. Ska titta lite mer noggrant och läsa recensioner på andra bolagen där.

Lövestad Larmcentral verkar dock katastrofalt enligt recensioner.
 
  • Gilla
tunellm
  • Laddar…
T
StefanEriksson skrev:
Synd att Securitas saknades. Ska titta lite mer noggrant och läsa recensioner på andra bolagen där.

Lövestad Larmcentral verkar dock katastrofalt enligt recensioner.
Har du lust så uppdatera gärna sen med vad du kommer fram till, tänkte eventuellt koppla mot någon firma så småningom!
 
Jag köpte friköpt larm från Protexus för kanske 8 år sen och jag har för mig jag betalar ca 100kr/mån för Tempest. Dock tillkommer SIM-kortskostnad för nån hundring om året plus batteribyten (som jag gör själv). På Protexus sida finns prislista för de larmcentraler de jobbar med och priser. På ett par år har man ledigt tjänat in vad ett "annat" larm kostar, sen har verisure väldigt "användarvänliga" produkter som ju kan vara värt lite, men nu när jag jobbar hemifrån så jag nästan alltid är hemma är jag glad att jag har ett billigt larm.
 
StefanEriksson skrev:
Synd att Securitas saknades. Ska titta lite mer noggrant och läsa recensioner på andra bolagen där.

Lövestad Larmcentral verkar dock katastrofalt enligt recensioner.
Protexus har avtal med Securitas.
 

Bästa svaret

A
Hur gör ni som har kamera hemma? Jag menar, hur känner ni er trygga att inte larmbolaget tjuvkikar?

Finns det någon lösning där man kan stänga av kamerorna helt och hållet när man är hemma? :O
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.