Byggahus.se
Vi har ett 70-tals hus och det börjar bli dags att byta fönster, vi ska börja med ena fasaden.

Vitt tegel (Mexi) och svart panel och foder.

Vi funderar på vita fönster men behålla svart foder och bleck så det blir lite kontraster kvar så som bilden visar att det gjorts på en altandörr.

Blir det konstigt tro?

Alternativet är förståss att ha svarta fönster igen men det känns lite väl mörkt, men har hört att det sällan blir bra med vita fönster i vit tegel fasad...

Tips tas tacksamt emot
 
  • 70-talshus med vit tegelfasad och svart panel, altandörr med vita karmar och svart foder, snötäckt mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 70-tals hus med vit tegelfasad, svara paneler och fönsterfoder, altandörr med svart bleck och vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mwelander skrev:
Vi har ett 70-tals hus och det börjar bli dags att byta fönster, vi ska börja med ena fasaden.

Vitt tegel (Mexi) och svart panel och foder.

Vi funderar på vita fönster men behålla svart foder och bleck så det blir lite kontraster kvar så som bilden visar att det gjorts på en altandörr.

Blir det konstigt tro?

Alternativet är förståss att ha svarta fönster igen men det känns lite väl mörkt, men har hört att det sällan blir bra med vita fönster i vit tegel fasad...

Tips tas tacksamt emot
Hej! Jag har precis samma fundering inför mitt fönsterbyte, exakt! Hittade din fråga när jag googlade. Fick du några svar? Vad blev det för färgsättning?
 
M Margaretan skrev:
Hej! Jag har precis samma fundering inför mitt fönsterbyte, exakt! Hittade din fråga när jag googlade. Fick du några svar? Vad blev det för färgsättning?
Har bara bytt ett än så länge men fortsatte med exakt samma som innan, rätt säkra på att allt annat kommer se sämre ut
 
  • Gilla
Margaretan
  • Laddar…
M Mwelander skrev:
Har bara bytt ett än så länge men fortsatte med exakt samma som innan, rätt säkra på att allt annat kommer se sämre ut
Jag tror du har rätt. Problemet är att jag redan satt i vita aluminium i de stora partierna i vardagsrummet. Jag har dock inte satt foder. Frågan är om hur det skulle se ut att sätta mörkbrunt foder där och sedan fortsätta med mörkbrunt på övriga fönster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.