Byggahus.se
R
Håller lite med om argumentet ovan när återförsäljarn förmodligen ringer festool och försöker pressa deras marginal.. då får man nog nästan skylla sig själv om dom sätter sig på tvären med tanke på deras "pris policy" om man kan kalla den så.

Ett tips som funkar för mig här uppe är att försöka få med lite tillbehör på köpet eller pressa rabatterna lite på tillbehören. På så sätt behöver säljarn inte dumpa ner priserna på maskinen och slipper eventuellt bråk med festool kanske?

För mig som kund så är ju 400:- i tillbehör jag behöver värt lika mycket som 400:- extra rabatt på maskinen tex. Det är så jag försöker resonera när jag handlar hos min lokala :)
 
Daniel_N skrev:
Nu har jag fått frakten också, och e-mail är skickade.

Nu är vi i steg 3, enligt tidsplanen ovan. Alla har nu fram till den 17/6 på sig att bestämma sig.

//Daniel
Hur mycket gjorde det på priset på grejjorna?
 
Daniel_N skrev:
Nu har jag fått frakten också, och e-mail är skickade.

Nu är vi i steg 3, enligt tidsplanen ovan. Alla har nu fram till den 17/6 på sig att bestämma sig.

//Daniel

Undra vad det blev för någon rabatt och om någon mot förmodan skulle hoppa av så är jag ev intresserad av en sänksåg.
 
jimmy s skrev:
Undra vad det blev för någon rabatt och om någon mot förmodan skulle hoppa av så är jag ev intresserad av en sänksåg.
Hej Jimmy, du har PM.
 
Jag missade detta också. Är lite intresserad av en sänksåg och eventuel CMS bord. Art 561274
 
Är det någon som har en Skydd ABSA till TS 55:an (Ordernummer: 491750), och hur mycket bättre blir dammsugningen?
 
Vad jag kan se av priserna har återförsäljaren inte gjort något på sina marginaler alls. TS55 med 1400 skena är ,5 kronor + moms, dyrare än min försäljares listpris.
Kanske är detta en "dyr" ÅF från början?
 
Reppo skrev:
Nu har jag redan maskinen men är inte 5tkr + moms egentligen 5000:- inkl moms?

www.smsservice.se - Småmaskinsservice på nätet!

Prisvärt paket?
Hehe, 5 kronor var det, inte 5000 :)
Min lokala handlare tar 3645 för senaste varianten av TS55 EBQ Plus FS/2, detta utan att pruta.
Det känns som att smsservice inte är särskilt billiga heller.
 
Kave:
I vilken del av landet kan man köpa sågen för 3645? Intresserad!
 
västra Götaland :)
 
Är 5000kr med frakt?

Jaha,nu förstod jag oxå.....Glöm det här inlägget!!!
 
kilroy skrev:
Kave:
I vilken del av landet kan man köpa sågen för 3645? Intresserad!
Det är alltså 3645 exklusive moms som sagt tidigare.
 
Reppo skrev:
TÄnkte mest på att det var ett bra paketpris med alla tillbehör som ingick.. man vill ju oftast ha 2800mm och det får du ju med 2st FS1400 skenor samt att extra klinga går väl alltid åt.
Jag tror att Fs/2 innebär version två av skenan,inte att det är två stycken!
 
Friggebo skrev:
Jag tror att Fs/2 innebär version två av skenan,inte att det är två stycken!
Det är två totalt:
Leveransomfattning
HW-fintandad sågklinga Z48
monteringsverktyg
Styrskena FS 1400/2
1 splitterskydd
systainer

+

Detta får du med extra i paketet till ett värde av ca: 2000:- ex. moms.

Styrskena FS1400/2 artnr: 491498
HW-fintandad sågklinga Z48 artnr:491952
2x Förbindningstycke artnr: 482107
Skenbag artnr: 466357
 
P
Reppo skrev:
Nu har jag redan maskinen men är inte 5tkr + moms egentligen 5000:- inkl moms?

www.smsservice.se - Småmaskinsservice på nätet!

Prisvärt paket?
jag har det paketet o det är prisvärt.. dock betalade jag inte det priset :rolleyes:
följer med massa skoj ,skenbagen är guld värd!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.