Byggahus.se

Hiss eller diss på denna eldragning?

  • Antal röster
    161
  • Omröstningen stängd .
S SH68 skrev:
Och du tycker att du bidrar på ett bra sätt?
Bara för att jag inte håller med dej om att du skall kunna kräva en ny installation utan att få betala en rimlig ersättning för tjänsten då du inte varit tydlig med dina krav från början?
Jo, jag tycker ändå att jag kan bidraga. Sedan att du sänker nivån i din tråd, det får stå för dej.
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
P prosnickers skrev:
Bara för att jag inte håller med dej om att du skall kunna kräva en ny installation utan att få betala en rimlig ersättning för tjänsten då du inte varit tydlig med dina krav från början?
Jo, jag tycker ändå att jag kan bidraga. Sedan att du sänker nivån i din tråd, det får stå för dej.
Jag sänkte mig till din nivå och du tar illa upp. Symptomatiskt! Om du förstår vad det betyder.
 
S SH68 skrev:
Jag sänkte mig till din nivå och du tar illa upp. Symptomatiskt! Om du förstår vad det betyder.
Så lågpunkten innan systembolagskvittona var?
Du håller annars nivån hög, symptomatiskt!
 
P prosnickers skrev:
Så lågpunkten innan systembolagskvittona var?
Du håller annars nivån hög, symptomatiskt!
Det var en liknelse så att du skulle kunna förstå men inte ens det förstod du.
 
S SH68 skrev:
Det var en liknelse så att du skulle kunna förstå men inte ens det förstod du.
Som sagt, nivån i din tråd dit du vänder dej för synpunkter sattes av dej, att sedan alla inte håller med dej är något du får vänta dej.
Min uppfattning är fortfarande oförändrad, har du inga argument av värde tackar jag för mig och hoppas du lärt dej något av detta, tro inte att du kan beställa en ny bil med utrustning du tror skall ingå, man behöver vara specifik i sina beställningar oavsett storlek på dem.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
P prosnickers skrev:
Som sagt, nivån i din tråd dit du vänder dej för synpunkter sattes av dej, att sedan alla inte håller med dej är något du får vänta dej.
Min uppfattning är fortfarande oförändrad, har du inga argument av värde tackar jag för mig och hoppas du lärt dej något av detta, tro inte att du kan beställa en ny bil med utrustning du tror skall ingå, man behöver vara specifik i sina beställningar oavsett storlek på dem.
Gillar inte fyrkantiga elektriker! Ajöss!
 
Bart Bart skrev:
Jag håller med TS om att en elektriker har ett ansvar att inte bara göra ett korrekt arbete rent tekniskt. Det ska även vara estetiskt tilltalande. Samt att det i detta fallet gör annan användning av väggen svårare att lösa, jag tänker på att fästa upp hyllplan t ex.

Men! Det är inte fel utfört. Så enkelt är det. Om det var tydliga krav uppsatta innan arbetet påbörjades och dessa inte har följts så ska entreprenören göra om enligt beställning. Annars får TS ta på sig kostnaden. Eller göra det själv.
Ett krav från mig innan arbetet gjordes var att de utanpåliggande kablarna så långt det var möjligt skulle gömmas.
 
S SH68 skrev:
Ett krav från mig innan arbetet gjordes var att de utanpåliggande kablarna så långt det var möjligt skulle gömmas.
Och ändå målade du över kabeln.....det är väl likvärdigt med att godkänna installationen.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Och ändå målade du över kabeln.....det är väl likvärdigt med att godkänna installationen.
Jag har redan skrivit om detta tidigare i tråden.
 
S SH68 skrev:
Jag har redan skrivit om detta tidigare i tråden.
Ja, det har du. Alltså är det försent att be om ändring. Det bör du få betala själv isåfall.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Självklart går det inte att flytta en övermålad kabel på ett snyggt sätt.
Iom målningen har jobbet mångfaldigats, det drar med sig ny kabel, klammer, målning etc. Vem ska stå för det materialet/jobbet?
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja, det har du. Alltså är det försent att be om ändring. Det bör du få betala själv isåfall.
Fast nu gällde inte ämnet vem som ska betala utan om kabeldragningen var bra eller ej.
 
tttomten tttomten skrev:
Självklart går det inte att flytta en övermålad kabel på ett snyggt sätt.
Iom målningen har jobbet mångfaldigats, det drar med sig ny kabel, klammer, målning etc. Vem ska stå för det materialet/jobbet?
Återigen, vem som ska stå för kostnaden var inte frågan. Se mitt första inlägg och fråga!
 
S SH68 skrev:
Återigen, vem som ska stå för kostnaden var inte frågan. Se mitt första inlägg och fråga!
Så vad vill du uppnå med tråden?
Jag tycker kanske att kabeln skulle legat mellan locken men att du accepterade lösningen då du målade kabeln.
Du skriver att det inte är en fråga om vem som ska betala men samtidigt vill du inte betala och firman ska lära sig en läxa :thinking:
 
tttomten tttomten skrev:
Så vad vill du uppnå med tråden?
Jag tycker kanske att kabeln skulle legat mellan locken men att du accepterade lösningen då du målade kabeln.
Du skriver att det inte är en fråga om vem som ska betala men samtidigt vill du inte betala och firman ska lära sig en läxa :thinking:
Att överhuvudtaget försöka sig förstå tankegången hos TS är orimlig, det enda rimliga vore att låsa tråden och låta TS läsa, åter läsa tråden & försöka förstå att felet åligger beställaren i detta fallet.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.