Byggahus.se
Min trådlösa rumstermostat (ICS.2 RF) får inte kontakt med mottagarenheten (LK Mottagarenhet 1 ICS.2 (NO) efter ett batteribyte.

Antennsymbolen blinkar vid läge ”SYNC” och batterierna tar slut efter något dygn igen.

Jag har återställt både Rumstermostat och Mottagarenhet enligt dokumentationen, men när jag ska återinstallera RT får jag felkod 08: ingen kontakt. Alla kontakter och batterier har varit ur systemen i omgångar (klassisk omstart) så det är inget som kan åtgärdas med en stund strömlöshet.

ME verkar fungera, likaså antennen och det är inte avståndet som är problemet då jag haft ME och RT väldigt nära varandra vid felsökningen.

Jag tror att det är fel på rumstermostaten.
Någon som haft liknande problem? Något jag missar?
 
Inget vidare tryck i den här tråden. Jag har dock löst problemet vilket land kan hjälpa någon. Det visar sig vara ett kommunikationsfel då det finns en annan signal i kvarteret som stör ut. Vet inte vad det är dock. Jag kontaktade LK som har löst det genom att byta ut ICS mot en äldre version som använder ett annat band. Mycket nöjd med bemötandet från LK som fixade det och nu fungerar allt som det ska.
 
  • Gilla
Sigfrid och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.