Byggahus.se
HOBBY ARCHITECT
Vad tycker ni om det här lyxhuset? Det har en vinterträdgård med swimming pool i så man kan ha sommar året om i ett kallt land som Sverige. :p

Skiss av ett modernt lyxhus med sadeltak och en integrerad vinterträdgård med stora glaspartier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Planritning av ett lyxhus med två våningar, vinterträdgård och pool.
(Man kan göra bilden större om man klickar på den, högerklickar och väljer Öppna bild i ny flik.)

Ritning av ett modernt lyxhus med stora fönsterpartier och en utbyggd vinterträdgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns även med platt tak och som sluttningshus:
https://hobbyarchitect.wixsite.com/architect/summer-dream
 
Redigerat:
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Fast nu jobbar jag på en bättre version av samma idé.
 
Visionärt. Men stort och dyrt, inte så ofta en familj med 4 eller fler barn (8 sovrum) har råd att bygga sådant. Kräver att man verkligen uppskattar det där poolhänget, eftersom övriga samvaroytor är ganska små.

Jag hade nog köpt ett hus i Spanien för mycket mindre pengar än att sitta i mitt eget poolhus året runt istället.
Fast så gillar jag ju inte pool heller.
 
HOBBY ARCHITECT
Anna_H Anna_H skrev:
Visionärt. Men stort och dyrt, inte så ofta en familj med 4 eller fler barn (8 sovrum) har råd att bygga sådant. Kräver att man verkligen uppskattar det där poolhänget, eftersom övriga samvaroytor är ganska små.

Jag hade nog köpt ett hus i Spanien för mycket mindre pengar än att sitta i mitt eget poolhus året runt istället.
Fast så gillar jag ju inte pool heller.
Fem sovrum, ett gästrum. Ibland kanske man är tvungen att bo i ett land med kallt klimat pga. jobb, familj osv. Personligen tycker jag inte att dom andra samvaroytorna är små, men det är väl en smaksak.
 
HOBBY ARCHITECT
Det här är en mindre version av huset utan vinterträdgård och pool. Den blev väl rätt bra på riktigt? Ska man benämna övervåningen som "Second floor/Entrance floor" kanske så man fattar att det är på övervåningen entrén ligger?

a821637f6a03bc6808dd210903fe4123.jpg
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Nej. Entréplan och souterrängplan. Tror inte att det räknas som "second floor" i England/Usa heller.
 
HOBBY ARCHITECT
Anna_H Anna_H skrev:
Nej. Entréplan och souterrängplan. Tror inte att det räknas som "second floor" i England/Usa heller.
Heter souterrängplan "basement level" på engelska?
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Heter souterrängplan "basement level" på engelska?
Nej, det är källare. Möjligen om du specificerar att det är basement level in a split-level (eller souterrain) house. Fast jag skulle nog bara kalla det för lower level.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Heter souterrängplan "basement level" på engelska?
Fenomenet finns inte på engelska.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Det här är en mindre version av huset utan vinterträdgård och pool. Den blev väl rätt bra på riktigt? Ska man benämna övervåningen som "Second floor/Entrance floor" kanske så man fattar att det är på övervåningen entrén ligger?

[bild]
Jag gillar dina ritningar. Skulle vara ännu bättre om du kunde få med m2 på varje utrymme. Det blir lättare att tänka då.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Fenomenet finns inte på engelska.
slope house?
 
HOBBY ARCHITECT
Krille-72 Krille-72 skrev:
slope house?
Jo, men jag tänkte mer på våningen som är i källarplanet på ett sluttningshus.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jo, men jag tänkte mer på våningen som är i källarplanet på ett sluttningshus.
Jag förstår vad du är ute efter. Ingen aning vad det heter faktiskt. Vad heter det på svenska? Entré plan och sluttningsplan?

Kollade lite snabbt på Sluttninghus hos Eksjöhus och Trivselhus. Dom namnger inte sina ritningar efter plan. Däremot i texten hos trivselhus hittar jag sluttningplan.
Om det sen heter slope plan på Engelska ska jag låta vara osagt.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.