Byggahus.se
Kompletterar belysning på släpet. Det är fördraget en kontakt man kan jacka in på, men vart köper jag en sådan?
Hand håller en kontakt för släpvagnsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand som håller en vit plastkontakt för släpvagnsbelysning nära ett svart kabelskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Där dom säljer släpet?
 
  • Haha
Luddis_1
  • Laddar…
E elmont skrev:
Där dom säljer släpet?
Finns en kabelsats att köpa för 5kkr men har dragit allt jag behöver till innerbelysning i kåpan så känns onödigt att köpa en sådan kabelsats..
 
Går ju också utmärkt (om man inte behöver kunna dela den jättelätt) att köra lösa rundstiftskontakter och krympslang över..
 
P Pucco skrev:
Det ser ut som Universal MATE-N-LOCK från AMP (TE connectivity)
[länk]
Ett kontaktblock och crimpstift för den kabeldimension ska användas.
Ser onekligen väldigt lik ut som denna. Tack!
Aldrig beställt från Elfa tidigare men verkar vara tvungen att köpa ett 10-pack:crysmile:. Hur vet jag vilka crimpstift jag behöver? Är det samma stift bara att dom är gjorda för olika tjocka kardeler på matande kabel(awg)?
 
Alla hålen är inte runda, så du måste ha en kontakt med rätt kombination av runda och halvrunda parter för att det ska passa.
 
Crimpstift som borde fungera 0,5-2,0 mm2 https://www.elfa.se/sv/crimpstift-2...ad-med-tenn-te-connectivity-926894/p/30012045

Både kontakthus och crimpstift finns även på Conrad.
Sök på tillverkarbeteckningarna i google så hittar du delarna.
Problemet med den här typen av komponenter är att frakten ofta blir många gånger dyrare än det man beställer.

1-480704-0 Kontakthus, hane, Rak, 6.35 mm, 6 Pole
926894-1 Crimpstift, 20 AWG-14 AWG

Sedan behövs en crimptång av rätt typ för att få en säker och stark anslutning. Det går eventuellt att löda kabeln om man är försiktig.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.