Byggahus.se
Ska nota golv och behöver hitta något företag som säljer ädelträ typ ek/teak/körsbär mm

Någon som vet?

 
Det borde du kunna köpa vid varje snickeri. Undras vad en fast kubik ek kostar idag? 40.000kr?
 
dogen skrev:
Det borde du kunna köpa vid varje snickeri. Undras vad en fast kubik ek kostar idag? 40.000kr?
Vi har en stadig bit sjödränkt ek i strandkanen på landet. Jag kanske borde gräva upp den.....
 
Sjödränkt? Då är den nog i prima skick. Plocka upp och såga upp den i lämpliga bitar. Limma allt ändträ så den torkar långsamt och du kanske får fram en riktig guldklimp.
 
Du kan kanske prova med att ringa något lokalt sågverk. Ibland så får de in avverkade ädelträn som du då kan beställa precis som du vill ha det. Då är det iofs pinfärska och behöver torkas...

Om du bor i Skåne kan jag ge dig en kontakt. Skicka dm i så fall!
 
Synvinkeln. Jag vet inte var du bor, men jag köper ädelträ till bra pris hos "Interwood" i Göteborg. www.interwood.se/sort.html
/CC
 
Ek kostar ca 12´per m3 (Kommer inte ihåg om det var plus moms...)
 
Jasså? Inte mer? Hoppades på att någon skulle hoppa in och fylla i med kubikmeterpriset på ek.
 
12.750:- + moms sist jag handlade (iofs snart ett år sedan) för snickerivirke i ek, fallande bredd, två tum tjockt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.