Byggahus.se
Bor i ett A-hus byggt 2005. Har Tanumsfönster vridfönster. Hittar inte så mycket info om dessa fönster eller reservdelar på nätet så jag kollar om någon här vet något om det.

På ett av fönsterna har den lilla plastplattan som åker ut när man fäller ner handtaget och kan låsa fönstret i lite-öppet-läget gått sönder. Jag har testat att skruva av handtaget men fick ändå inte ut plastplattan. Vet någon hur man gör och var man kan köpa en ny?

Söndrig plastplatta på ett Tanumsvridfönster med handtaget i öppet läge och synlig mekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tanumsfönster vridfönster med dets handtag och en synlig plastplatta vid fönsterkarmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tanumsfönster vridfönster handtag och låsplatta i metall, fokuserad på märkningen, mot en träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit plastplatta till fönsterlåsning på fönsterkarm, tillhörande Tanumsfönster vridfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på söndrig vit plastplatta i fönstermekanism för Tanumsfönster vridfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Svarar på min egen fråga :)

Mailade www.nordan.se. Fick snabb och föredömlig hjälp. Till och med gratis reservdelar skickade till mig! Lägger in hur man fixar till och och hur reservdelarna såg ut...

Instruktionsblad för montering av fönstervädringsbeslag med diagram och steg-för-steg anvisningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Reservdelar för byggprojekt med en svart plastbricka, silverfärgad metallbit och vit metallklämma på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
123abc och 3 till
  • Laddar…
B bubba123 skrev:
Svarar på min egen fråga :)

Mailade www.nordan.se. Fick snabb och föredömlig hjälp. Till och med gratis reservdelar skickade till mig! Lägger in hur man fixar till och och hur reservdelarna såg ut...

[bild]
Hej,
Jag har samma problem och fått samma reservdelar. Men hur fick du ut den gamla vita plattan?
[bild]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.