Byggahus.se
useless useless skrev:
Ja, förr fick man väl sitta hur många som helst i bilen så länge man använde alla de bälten som fanns?
Ja, det man kunde åka dit på var väl överlast, alternativt att man var så många att man skymde sikten för föraren.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Ja, det man kunde åka dit på var väl överlast, alternativt att man var så många att man skymde sikten för föraren.
Antagligen, dessutom var det ok att sitta på kanten på bakdörren och skåla över taket med den på andra sidan. Kanske inte humor men vilken skillnad det var. Det var ju heller inte farligt att sitta obältad i baksätet, långfärder vi gjorde så bäddades det med lite kuddar för att överbrygga kardantunneln för mig så jag kunde ligga där och syrran fick baksätet i Rekorden vi hade då.
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Antagligen, dessutom var det ok att sitta på kanten på bakdörren och skåla över taket med den på andra sidan. Kanske inte humor men vilken skillnad det var. Det var ju heller inte farligt att sitta obältad i baksätet, långfärder vi gjorde så bäddades det med lite kuddar för att överbrygga kardantunneln för mig så jag kunde ligga där och syrran fick baksätet i Rekorden vi hade då.
Morsan brukade berätta att när hon var ung åkte hela familjen (7 st) på bilsemester i morfars lastbil (oklart om det var en Bedford eller en Ford Transit) med kapell. Man lade madrasser på flaket och sen var det bara att åka landet runt. Ungefär som man gör i många länder fortfarande (Sydostasien, Afrika, Sydamerika...)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Ber om ursäkt för att det fortfarande inte är humor, stor del av min generations uppväxt skulle nog setts som humor idag men de flesta överlevde ändå, nu är det mina barn som tvingar på mig cykelhjälm, slalomhjälm osv. För att inte ses som en dålig förälder har jag satt på hjälmar och liknande om man varit där andra ser Tror 70-talister är den minst säkerhetstänkade generationen som funnits beroende på deras 40-talister till föräldrar lät dom göra vad dom ville. Motsatsen till Curling var det dock, "Kan jag ta kniven och sågen, ska ner till bäcken", "Absolut bara du är hemma till middagen" var väl standardkonversation när man var 10år..
 
  • Gilla
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
O
Kjell Alinge (vila i frid) hade nått flummigt om att alla borde ha "vältväst" (stor kudde fram och bak) om man skulle välta när man är promenerar.
 
  • Gilla
gcostanza och 1 till
  • Laddar…
Nu ska ni inte vara såna. Vi hade visst säkerhetstänkande när jag var ung.

När jag gick i mellanstadiet så bodde vi nära en plats med 25-30 meters förkastningsbrant rakt ner i sjön. Givetvis klättrade jag bara där på vintern när isen låg tjock. Annars så kunde man ju bli blöt om man föll...

Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
D-a reklammail. Jag tror alltid att jag äntligen kvalificerat mig för storkundsrabatt på Systemet när jag får dessa. :cry:

Reklambild för kampanj på AL-KO med text "proffsmagasinet" och "Kampanj på AL-KO".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Karikatyr av människor i kyrkbänk med mobiltelefoner, präst i predikstol, dialog om Swish och Pokémon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vitt mjukdjur ovanför erbjudandeskylt som visar priset på "gröt 6m" med prisskylt tre för 30 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visste inte att gröt såldes som metervara... Bra pris på 18 meter gröt
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
[bild]
Visste inte att gröt såldes som metervara... Bra pris på 18 meter gröt
Beror ju helt på hur bred grötsträngen är :rofl:
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Visste inte att gröt såldes som metervara
Denna utbredda okunskap förstör samhället... :cry:

U Uffe A skrev:
Beror ju helt på hur bred grötsträngen är
Men sluta, det är naturligtvis standardiserat sedan länge!

Till alla okunniga, 0.4 meter gröt:

Förpackning med 1 kg Eldorado Risgrynsgrot med blå etikett visande produktnamn och streckkod.
 
  • Gilla
  • Haha
Totte_S och 9 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Denna utbredda okunskap förstör samhället... :cry:

Men sluta, det är naturligtvis standardiserat sedan länge!

Till alla okunniga, 0.4 meter gröt:

[bild]
Nu har du nog råkar bortse från den försmädliga krympflationen som genomsyrar detaljhandeln idag.
Det står ju i klartext 6m eller 120g. Det blir en tunn rackare till grötkorv här
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men sluta, det är naturligtvis standardiserat sedan länge!
Till alla okunniga, 0.4 meter gröt:
[bild]
Standardiserat? Den här är inga 0,4 m....
7310090755692.jpg
Skulle snarare säga 0,15-0,2 m, har ingen hemma så jag kan ge exakt längd ;)
 
  • Gilla
samlarpådetmesta
  • Laddar…
R roli skrev:
Standardiserat? Den här är inga 0,4 m....
[bild]
Det är en kvarting.
 
  • Haha
  • Gilla
Totte_S och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.