Byggahus.se
Hej. Har köpt en
Weber Genesis II E-310 GBS, vilken gasolflaska ska jag köpa
 
  • Gilla
Vector
  • Laddar…
S svetsnisse skrev:
Hej. Har köpt en
Weber Genesis II E-310 GBS, vilken gasolflaska ska jag köpa
Vet inte riktigt vad du vill veta men en komposit 5(6) eller 11 är väl det vanligaste valet. I några husvagnsforum där jag häckar glunkas det om att metallflaskor är bättre om man ska grilla vintertid. Då väljer man kanske aluminium som är lite lättare att hantera. Vet dock inte om de finns som mindre flaska. Heter PA så det lär man kunna googla.
Granngården brukar ha bra erbjudanden på våren men vet ej hur det ser ut i år.

mvh LOB
 
  • Gilla
svetsnisse och 1 till
  • Laddar…
S svetsnisse skrev:
Hej. Har köpt en
Weber Genesis II E-310 GBS, vilken gasolflaska ska jag köpa
En komposit PC10 använder jag. Samma grill då också m.a.o.

/Sven
 
  • Gilla
svetsnisse
  • Laddar…
Du har väl fästet på höger sida? Mät hur hög du får in. Jag har Genesis I och där får bara en 5 kg PC5 plats.
 
S svetsnisse skrev:
Hej. Har köpt en
Weber Genesis II E-310 GBS, vilken gasolflaska ska jag köpa
 
  • Gasolgrill av märket Genesis II på en träveranda med blå gasolflaska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Coloumbo och 1 till
  • Laddar…
Hej, tack för alla svar, såg att det finns även en till variant: P11 light,vad tycker ni om den? Eftersom jag inte fått min grill än så undrar jag om det brukar följa med en gasregulator?
 
Rickard.
S svetsnisse skrev:
Hej, tack för alla svar, såg att det finns även en till variant: P11 light,vad tycker ni om den? Eftersom jag inte fått min grill än så undrar jag om det brukar följa med en gasregulator?
Såg ju fräsig ut, har du någon i närheten som kan fylla på plats så fungerar den garanterat. Den saknar ju dock tippskyddet (kragen runt ventilen) som plast och aluminiumtuperna har.
 
  • Gilla
svetsnisse
  • Laddar…
S svetsnisse skrev:
Eftersom jag inte fått min grill än så undrar jag om det brukar följa med en gasregulator?
Ja, den följer med grillen.
 
  • Gilla
svetsnisse
  • Laddar…
Något som kanske inte är vanligt men det händer är att gasolgrillar tar eld pga massa gammalt fett som samlas i dem, då kan det vara bra att inte ha byggt in eller spännt fast gasoltuben i grillen så man lätt kan iallafall stänga av gasen...
Tips:
1. Rengör grillen ofta och töm fett-tråg
2. Ställ tuben så långt från grillen som slangen tillåter när det grillas
3. Kom ihåg var du har brandsläckaren
 
  • Gilla
svetsnisse och 1 till
  • Laddar…
PA11 eller PA6 är mitt förslag. Rostar inte, har inga problem med effekten under kalla kvällar/nätter om man grillar länge. Kan stå ute hela vintern. Kasseras aldrig, utan certifieras bara om när tubens certifiering går ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.