Byggahus.se
Ska byta kök
Dörren på bilden skulle jag vilja byta till skjutdörr
Några bra förslag
Går de använda gamla dörrbladet
 
  • Kök med vit inredning och synlig dörr öppen mot ett annat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
?

Hur ser väggen ut vänster om dörren?
Jag byggde en låda då en stor gammal skjutdörr sattes in mellan hall/rum. Det var i ett 20-talshus och blev en hel del snickeri-arbete (om man inte är händig själv). Annars kan man hänga de nya köksskåpen framför - men då blir det förstärkning av väggen. Hur ser det ut till höger om dörren?


Annars har jag sett "lösa" skjutdörrar som i TS' s fall får hänga i andra rummet. Isf blir det svårmöblerat på den andra sidan.
 
Tänker du utanpåliggande skjutdörr på väggen på andra sidan?

Jag har haft utanpåliggande skjutdörr i köket, den hängde på skena upptill men gick inte i något spår i golvet. Det blev lite svajigt och kräver nog en lätt dörr. Men principen var bra.
Jag tror dock att det blir stabilare med ett spår i golvet eller ett hjul på dörren, speciellt om man vill använda en lite tyngre dörr. Jag gissar att din dörr är i trä?
 
T
Att sätta in en pocketkarm i väggen är lite klurigt tror jag. Den väggen till vänster innhåller iaf el och troligen även risk för vatten. Men är det okej för dig att ge dig på det (risk för att mkt behöver rivas upp) så är det ju bara att köra.
Annars får det nog bli en utanpåliggande variant.
 
Hej Den ska gå åt höger bakom nuvarande skafferi.
Funderar på den blir något mellanting av inbyggd å utanpåliggande beroende på hur väggen är uppbyggd
Vet de är stående plank 2" i den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.