Jag söker efter en avloppslang på cirka 1.5 meter till min tvättstuga. Jag har idag ett tvättställ en bit ifrån golvbrunnen. Där sitter nu en gammal gummislang som spruckit på flera ställen så den måste bytas. På vattenlåset är det en 32 mm gänga men slangen är bara påtryckt där idag. Tänker mig något liknande denna borde funka men den är ju för kort om jag läser rätt. https://www.biltema.se/bygg/vvs/ror...or/flexibel-utdragbar-avloppsslang-2000035284

Bästa svaret

Claes Sörmland
S stigarn skrev:
Jag söker efter en avloppslang på cirka 1.5 meter till min tvättstuga. Jag har idag ett tvättställ en bit ifrån golvbrunnen. Där sitter nu en gammal gummislang som spruckit på flera ställen så den måste bytas. På vattenlåset är det en 32 mm gänga men slangen är bara påtryckt där idag. Tänker mig något liknande denna borde funka men den är ju för kort om jag läser rätt. [länk]
Annars är ju standarden plaströr, finns ju vita för ändamålet med 32 mm gänga som start. Bara att såga till med en fintandad såg och trycka ihop med rördelar så att du får en fin dragning.

Vill du ha den gamla hemmafixade lösningen igen så är det ju bara att köpa vilken plastslang som helst i passande diameter och trycka dit.

• Gilla
stigarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.