Byggahus.se
Är det någon här som vet vad det här är för modell och om det är något att ha?
Den är ju ganska liten (44x38cm 90 hög) men den verkar väldigt behändig för småsågningar .
Det ser inte ut som att bordet eller klingan går att tilta dock.
 
  • Liten bordscirkelsåg, ej tiltable, i verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du någon mer bild?
Den verkar sakna anhåll för övrigt.
 
Den verkar bara ta 200mm klinga, saknar anhåll..
Går säkert bra om man snickrar småsaker men beror ju som sagt vad du ska ha den till.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Den verkar bara ta 200mm klinga, saknar anhåll..
Går säkert bra om man snickrar småsaker men beror ju som sagt vad du ska ha den till.
Den jag kikar på har ett rejält anhåll.
Jag tänker att en mindre klinga wobblar mindre. Klyver ordentligt i bandsågen istället för i den här. Jag vill kunna göra boxjoints och falsningar. Då behöver jag inga jätteklingor.
 
  • Bordssåg i ett verkstadsutrymme med synlig sågklinga och anhåll för precisionssågning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Frustrator Frustrator skrev:
Har du någon mer bild?
Den verkar sakna anhåll för övrigt.
Anhåll finns men saknar klyvkniv och klingskydd.
Vet du vad det är för modell?
 
N Nyqvist skrev:
Anhåll finns men saknar klyvkniv och klingskydd.
Vet du vad det är för modell?
Vet inte vilken modell.
Boxjoint och falsningar lär man ju klara med den.
Hade ju varit intressant och se hur den ser ut under bordet. Hur den ser ut där säger rätt mycket om hur vida det är en såg som gör att fixa till om något krånglar eller om det är mer av det hopplösa slaget.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Vet inte vilken modell.
Boxjoint och falsningar lär man ju klara med den.
Hade ju varit intressant och se hur den ser ut under bordet. Hur den ser ut där säger rätt mycket om hur vida det är en såg som gör att fixa till om något krånglar eller om det är mer av det hopplösa slaget.
Tycker det verkar vara en simpel konstruktion med lite som kan krångla. Lager och remmar lär ju alltid gå att hitta någonstans. Om man känner Ejca rätt borde bordet vara justerbart för att få allt vinkelrätt och parallellt. Jag ska titta lite i helgen.
 
Ser vettig ut förutsatt att du får dit en klyvkniv.
 
H heimlaga skrev:
Ser vettig ut förutsatt att du får dit en klyvkniv.
Eventuellt han hade en någonstans, annars är det ju inte jättesvårt att fixa en själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.