Byggahus.se
Jag har själv lyckats i någon tråd där ts undrade vad en konstig utbyggnad på hans murstock kunde vara för något.
Min gissning om kaniner väckte viss förtjusning.
 
MaxPax skrev:
På tal om företagsnamn, (tyvärr OT) Det finns en badrumsbutik i Karlstad som heter "Badconcept" med denna logga:

[bild]

Hade man skrivit ihop detta i loggan och samtidigt använt k som det är i svenskans "koncept" så kanske det inte vore lika illa, men med ett engelskt "concept" så blir det liksom automatiskt jäkligt dåligt....
Det finns ett it-företag i Stockholm som jag gått förbi ett par gånger som heter concrete it. Betong-it, jag vet inte. Antingen är det solida system man utvecklar eller så är man inte så flexibel... :)
 
En kompis skulle skicka ett SMS till sin syrra på nyårsafton med texten "Hoppas du får kul i kväll!". Jag behöver väl knappast säga vad autokorrigeringen ändrade i det meddelandet (om någon är trög, den bytte ut sista bokstaven i ordet "kul")...

She was not amused...
 
Thiasvovve skrev:
Tycker julas giraff är kanon även jag! Kopplade till skrovdamsugare, också den från Jula.
Så skönt att slippa att det dammar i hela huset
Så nu vet vi att julas giraff funkar, bara man kopplar till rätt grunka. :)
 
Jag kan ju citera mig själv från denna tråden där autocorrect på paddan inte riktigt var till någon hjälp...

https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/224655-markliga-fenomen.html

mexitegel skrev:
Hände något mycket märkligt med blandaren på handfatet i badrummet idag. Plötsligt så gick sista cm av rörelsen på ettgreppsblandaren väldigt trögt när man stängde av vattnet. Inte så att det tog bom stopp utan mer som tung dämpning. Detta bara på varmvattnet. Källvatten funkade som det brukar. Efter ett par försök så fungerade det igen. Det märkliga är att det tidigare har Slåttvik i rören när man stängt blandaren. Det är nu borta?!

ytterligare märkligheter är att vi för ett tag sedan bytte blandare På handfatet på lilltoan, efter det bytet så har det gnisslat vid varmvattenberedaren när man stängt den nya blandaren, men bara för varmvattnet. Detta gnisslande är nu också borta?!

har jag spöken i vattenförening?
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
raveper och 3 till
  • Laddar…
En kompis menade att skicka följande SMS till sin syrra på nyårsafton: "Hoppas du får kul ikväll". Jag tro ni kan gissa vad det blev...
 
När jag pluggade i Umeå fanns det där ett uteställe som hette Rex (vet inte om det finns kvar eller ej).
En tjejkompis jag var lite småförtjust i var ute och festade med sitt gäng på kvällen och så även jag. Det blev dags att dra ut på krogen och självklart var jag sugen att höra efter var tjejgänget skulle. Kort och koncist lagom på örat löd mitt sms: ”Rex?”.
Vad som egentligen skickades kan nog alla räkna ut...
 
T Troberg skrev:
En kompis menade att skicka följande SMS till sin syrra på nyårsafton: "Hoppas du får kul ikväll". Jag tro ni kan gissa vad det blev...
Kommer du inte ihåg att du redan har skrivit detta?!? ;) Står ju i inlägg #18 gjort för 6,5 år sedan......:D
 
  • Gilla
  • Haha
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
När jag pluggade i Umeå fanns det där ett uteställe som hette Rex (vet inte om det finns kvar eller ej).
En tjejkompis jag var lite småförtjust i var ute och festade med sitt gäng på kvällen och så även jag. Det blev dags att dra ut på krogen och självklart var jag sugen att höra efter var tjejgänget skulle. Kort och koncist lagom på örat löd mitt sms: ”Rex?”.
Vad som egentligen skickades kan nog alla räkna ut...
Hur gick det då? Blev det nåt Rex?:)
Och jo, det finns kvar på samma ställe.
 
  • Haha
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Jodå, båda gängen hamnade på Rex. :)
 
R roli skrev:
Kommer du inte ihåg att du redan har skrivit detta?!? ;) Står ju i inlägg #18 gjort för 6,5 år sedan......:D
Jag kommer inte ens ihåg med säkerhet att 6.5 år sedan hänt...
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jag kommer inte ens ihåg med säkerhet att 6.5 år sedan hänt...
Men du kommer ihåg att din kompis SMS:at sin syrra på nyårsafton, det är i alla fall något som "fastnat". Ett steg i rätt riktning :rofl::D;)
 
Det var så länge sedan, så det kan ha hänt igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.