Byggahus.se
A Andy78 skrev:
Ska du bygga för fönstret på boden?
Nej det jag bygger nu är fristående men kommer nog att placeras framför fönstret på arbetsboden tills vidare för att ta så lite plats som möjligt.:)

//Fredrik
 
Hej!

Vill höra med er vad för handlingar jag behöver ta fram eller skaffa inför tekniskt samråd? Vem står för vad?

Kontrollplanen antar jag KA tar fram?

Bild av en kallelse till tekniskt samråd med punktlista över handlingar som krävs för bygglov av enbostadshus och garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Åsa Lund
Du som byggherre är ansvarig för att allt tas fram. Du kan delegera vissa saker till kontroll-ansvarig respektive entreprenören, men ansvaret för att papperet finns är ditt.
 
Hej!

Det har varit mest grejande hos mamma å pappa under veckan men igår fick jag fortsatt med lite fler reglar till boden.

Fick reglat upp för ett fönster som blir över från mamma å pappas köksrenovering(y)

Konstruktion av träreglar för en bod med utrymme för återanvänt fönster, i ett soligt, grönskande område.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis konstruerad trädgårdsbod i trä med reglar uppställda för ett fönster, byggmaterial och verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Halvfärdigt trästomme till en bod med reglar uppsatta för ett framtida fönster, omgivet av byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Blev lite gjort idag också.:)

Påbörjad konstruktion av ett träskjul med takstolar och oavslutade väggar, byggmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Tekniskt samråd är nu bokat till onsdag 10e juni. :)

//Fredrik
 
  • Gilla
Jonathan C och 8 till
  • Laddar…
Det är okej att inte använda fetstil när du skriver...
 
  • Wow
Jarlsgård
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Det är okej att inte använda fetstil när du skriver...
Perfekt då ser man ju att det är TS som skriver, så skulle det vara i alla trådar :D
 
  • Gilla
Markoolio och 14 till
  • Laddar…
Instämmer med det! :)
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Håller faktiskt med om att det var rätt skönt att enkelt se TS inlägg med fet stil. På mobilen är det lätt att missa att inläggen har lite annan bakgrundsfärg :)
 
  • Gilla
1992 och 3 till
  • Laddar…
Tveksam till det, hellre lite tydligare skillnad på bakgrundsfärgen i så fall, fetstil skriker verkligen.
Kanske borde vara en inställningsfråga...
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
E
tveksamt tveksamt skrev:
Tveksam till det, hellre lite tydligare skillnad på bakgrundsfärgen i så fall, fetstil skriker verkligen.
Kanske borde vara en inställningsfråga...
Jag är tveksam till tveksamts inlägg om att han är tveksam :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Lindgrenski och 1 till
  • Laddar…
Haha ja här händer det grejer:crysmile:

Jag gillar fetstil av den anledningen som flera har nämnt, att det är väldigt enkelt att skilja mina inlägg mot övriga. Hade gärna haft så i alla trådar:cool:

//Fredrik
 
  • Gilla
1992 och 10 till
  • Laddar…
Hej!

Nu i veckan hade vi tekniskt samråd, jag tycker i det stora hela att det gick bra. :)

Jag ska komplettera/uppdatera lite men det var inga större konstigheter. Framförallt ska det in lite mer handlingar för garaget/verkstan som jag inte hade med alls nu. Startbesked för grunden fick jag nu direkt och för huset blir det när jag lämnar in kompletteringarna så jag är nöjd. :)

Igår och idag har jag fortsatt snickra lite på boden, fick in ett fönster som blev över efter föräldrarnas köksrenovering. Och två väggar är nu färdiga med panel. :)

En pågående konstruktion av en trädgårdsbod med fönster och två väggar täckta med panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis uppbyggd träbod med insatt fönster och panelklädda väggar under konstruktion, omgiven av byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En delvis byggd träbod med panelväggar och installerat fönster, arbetsområde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En bod under konstruktion med två väggar täckta av träpanel och verktyg runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En liten träbod med opanelade väggar och fönster återanvänt från köksrenovering, redo för takplåtsinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästa steg blir att lägga plåt på taket, är det onödigt att lägga råspont och underlagspapp innan? Fördelar/nackdelar?

//Fredrik
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Råspont och papp + läkt och plåt ELLER kondensduk + läkt och plåt annars får du massa vatten på grejerna där i
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.