Byggahus.se
Tagit bort nästan ett halt kilo musskit:poop: som låg kring det forna boet. Bara att försöka förhindra med lite tjärpapp och stift där det funnits håligheter och hoppas att det hjälper att hålla dem borta från detta ställe åtminstone. Efter borttagning av isolering och dammsugning så tvättades plast och vp-rör från allt som mössen hade lämnat efter sig.
Renoverat golv med träreglar, rengjorda VP-rör och återmonterad sockel efter rensning från möss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För att efter det provlägga lite plank för att få fram ett avslut mot en fris i änden mot golvslutet. Men innan det så drogs en sockel fast mot väggen
Renoverat hörnrum med nytt trägolv, isolering på vägg och synliga VP-rör och elkablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Nygjuten betongsockel för uterum med grävd grund och vattenpass på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybetonggjuten sockel för uterum med formar, borr och flytspackel på byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybetonggjuten sockel för uterum med träformar och borrskruvdragare i förgrunden, havsutsikt bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nygjuten betongsockel för uterum med träformar och en stolpe mitt i byggplatsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag har jag gjort mitt livs första betonggjutning efter att tidigare bara slabbat med flytspackel. Det är början på sockeln på ett uterum, svårt att se det nu...
 
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
tommib
mexitegel mexitegel skrev:
Idag har jag och snart 12-åringen dragit nätverkskabel till hans rum eftersom han upptäckt att det var "för många millisekunder" på nätet. Två CAT6 i samma 16-flexslang var bara att glömma, men som tur hade "någon" förberett med inte bare en utan två slangar upp till dosan när vi satte in golvvärme för 10 år sen. Nu kom de till användning :D.

När det begav sig skakade frugan mest på huvudet åt all slang som jag drog ut i alla rum jag kom åt. I kväll tänkte jag bjuda henne på ost och vin och fråga lite försynt om det trots allt ändå inte var ganska smart det där för 10 år sen. För när allt kommer omkring tycker jag vansinnigt mycket om när jag får rätt till slut :D :crysmile:
Är du suicidal?

Visst är det kul att ha rätt men är det verkligen rätt tillfälle, bara för att få ha rätt? Nej, rätt tillfälle är nästa gång du vill göra något för att förbereda för framtiden. Det är då du tar fram detta och påpekar hur framsynt du var.
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nej nej, man bjuder på lite gott att äta och dricka. Då somnar man gott. Och eftersom man själv äter och dricker återhållsamt är man vaken lite längre, och kan då försiktigt viska ”vad var det jag sa?” (eller motsvarande) och sedan vara nöjd.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
B
Isakare Isakare skrev:
Blev avundsjuk när gannen byggde ut och la nytt altangolv, så jag har påbörjat "vända golvet"
Har ett sånt där rillat helvete som inte är bra nån stans, men det är fint på baksidan :) 3 rader avklarade, bara 31 kvar :rolleyes:
[bild]

Det där ligger också på min att-göra-lista. Förutom att det samlas skit i spåren så lyckades jag lägga trallen lite för tätt så vattnet knappt rinner ner mellan.

Tryckluft för att blåsa ur skruvskallarna.
 
Mer lister. Trollat bort de flesta spikskallarna. Radiatorer och rör kvar.
 
  • Renoverat rum med vita lister, kaktustapet, synliga radiatorrör och en kap- och gersåg i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Tänkte mer på golvet som bordet står på
Vanligt trall:crysmile:
 
J
Det går framåt!
 
  • Pågående byggnation av en träaltan i en gräsmatta med byggmaterial runtomkring och ett hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Kört färgprover tillkommande husfasad.

Får man experternas utlåtanden? :D
Den gula som liggande/stående panel och den gröna till knutar, foder mm
Tre träprover mot vit trävägg, ett gult och två gröna, bredvid en svart klotgrill i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anns Björk och 2 till
  • Laddar…
J JFreemountain skrev:
Det går framåt!
Vad byggs det?
 
P Pappa1986 skrev:
Kört färgprover tillkommande husfasad.

Får man experternas utlåtanden? :D
Den gula som liggande/stående panel och den gröna till knutar, foder mm
[bild]
Den vita och gråa :crysmile:. Nej ditt val blir nog bra, det var väll en gammal gård?
 
J
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad byggs det?
En liten altan på 17 kvm, delvis stomme till en lekstuga!
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Den vita och gråa :crysmile:. Nej ditt val blir nog bra, det var väll en gammal gård?
Hehehe :crysmile::crysmile:
Ja det är en gammal gård, dock ett inte alldeles för stort hus. (115 kvm) Men blir nog dessa färger :D
 
Tror det blir riktigt snyggt!
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Målat trappen med grå linoljefärg och fått upp sockel!
 
  • Nyrenoverad trappa målad i grå linoljefärg med vit sockel längs sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lill72 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.