Byggahus.se
Precis flyttat från ett hus där jag hade fast bredband via Telia: Bredband 10 över kopparnät.

Nu ska jag välja leverantör av fiber men har inte en aning vad jag ska välja och kan inget om det heller :seenoevil:

Enligt Telia hade jag Nedströms 12-30 MB/s och Uppströms ca 12 MB/s tidigare via kopparnätet.

Kombinerad bild av en förvirrad person som tänker vid ett rött frågetecken och ett knippe olika färgade fiberkablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan du välja Bahnhof så gör det. Stabilt och de lagrar i princip inga uppgifter. Kör 30/30 och fungerar klockrent.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Ja dom här kan jag välja mellan. Men jag vill inte heller sitta och betala för massa som jag inte nyttjar samt lika/samma åt andra hållet :D

Vad kostar 30/30 hos dom då/mån?

Logotyper för olika bredbands- och TV-leverantörer som Telia, Bredband2 och Bahnhof.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logotyper för olika leverantörer av television, bredband och hemautomationssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


suntownboy suntownboy skrev:
Kan du välja Bahnhof så gör det. Stabilt och de lagrar i princip inga uppgifter. Kör 30/30 och fungerar klockrent.
 
Jag betalar 249 kr/månad.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Rickard.
https://www.bahnhof.se/plan-b Jag gillar banhof och vad dom står för men att dom inte lagrar något är tyvärr för tillfället felaktigt. Framtiden får visa vad som kommer hända på ämnet.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
[länk] Jag gillar banhof och vad dom står för men att dom inte lagrar något är tyvärr för tillfället felaktigt. Framtiden får visa vad som kommer hända på ämnet.
Dom lagrar i 10 månader men lämnar inte ut något utan väldigt speciella skäl. Jag litar på dom-
 
Har haft Bredband2 sedan i våras, har funkat fint för oss!
 
Pris/mån och hastighet?

N nodden skrev:
Har haft Bredband2 sedan i våras, har funkat fint för oss!
 
Rickard.
"När det handlar om abonnentuppgifter är det alltså öppet för vilken tjänsteman som helst inom polis, tullverket mm att begära ut personuppgifter hos en internetleverantör, det behöver inte ens finnas misstanke om grovt brott. Bahnhof anser att den här inhämtningen av personuppgifter är grovt rättsosäker."

Banhof kommer följa lagen men gör det dom kan för att skydda sina användare, det tror jag också. Men jag tvivlar på att andra leverantörer kommer skicka din data höger och vänster för skojs skull :)

Jag har haft riksnet i många år (dock fiber) och har aldrig haft något att klaga på och dom har varit snäppet billigare än övriga med 250kr/månad för 100/100 och nu när andra pressat sina priser har jag aldrig haft någon anledning att byta.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nobbe_1 och 1 till
  • Laddar…
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Pris/mån och hastighet?
289 kr/ mån 100/10
 
Både Telenor och Telia har fördelaktiga erbjudanden just nu, om man är ute efter hyfsade hastigheter. Telia har dock fruktansvärd service och bindningstid, men 349 kr/mån för 500/500 är svårslaget.
 
Vi har Bredband 2 sedan ett par år tillbaka. Funkar kanon, snabb support!
 
Betyder 100/100= 100 MB/s :thinking:?

Rickard. Rickard.ag skrev:
"När det handlar om abonnentuppgifter är det alltså öppet för vilken tjänsteman som helst inom polis, tullverket mm att begära ut personuppgifter hos en internetleverantör, det behöver inte ens finnas misstanke om grovt brott. Bahnhof anser att den här inhämtningen av personuppgifter är grovt rättsosäker."

Banhof kommer följa lagen men gör det dom kan för att skydda sina användare, det tror jag också. Men jag tvivlar på att andra leverantörer kommer skicka din data höger och vänster för skojs skull :)

Jag har haft riksnet i många år (dock fiber) och har aldrig haft något att klaga på och dom har varit snäppet billigare än övriga med 250kr/månad för 100/100 och nu när andra pressat sina priser har jag aldrig haft någon anledning att byta.
 
Jag har Bahnhof och betalar 259:-/ mån för 100/10.
 
Vad betyder 100/10 då?

A andthe skrev:
Jag har Bahnhof och betalar 259:-/ mån för 100/10.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.