Byggahus.se
Lite bättre bilder.
Byggprojekt av lekstuga på stolpar med en blå rutschkana och skog i bakgrunden vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad rutschkana med trästöd och ny glidyta, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oj, jag skulle nog förlänga den där plattformen ganska mycket, och även sätta ett staket i färdens riktning så att säga. Visst en del rutschkanor har dåligt glid och man stannar sittandes i kanan, men en del ger ju sån fart att man gärna tar nåt (eller till och med några) steg fram. Tänk en dag då den där rutschkanan är blöt eller isig, då kan man nog få rejält med fart. (fart är roligt, om barnen vågar sänk plattformen lite så du slipper vatten stående)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Magnus E K
Ser skitkul och komplett livsfarligt ut på samma gång!
 
  • Gilla
DiscoDuck och 5 till
  • Laddar…
Den rutschbana vi har varierar i hastighet med faktor två beroende på väder o kläder.
Regn och galonbyxor kommer skicka ut dina barn i skogen om du har otur :p
 
  • Gilla
Anonymiserad 192863
  • Laddar…
A
Borra inte hål. Vare sig på sidan eller någon annanstans. Finns det hål kommer någon fastna och göra illa sig, hur omöjligt det än må verka.

Barn och omöjliga skador är som magneter
 
  • Gilla
Smalllionheart och 1 till
  • Laddar…
Jag funderar fortfarande hur jag ska göra. Det verkar iaf inte bli vatten stående så lätt för det regnadw i morse och nu är den torr. Blir nog en till koll senare då det ska bli mycket regn senare idag. Jag behöver nog se någon åka för att få en uppfattning om farten. Kanske kan bli ett fångstnät i slutet på plattformen. Inte helt sugen på att förlänga den då det betyder göra om den helt.
 
A
Madrass efteråt bara så är det löst :D
 
Spontant vore det naturliga om rutschkanan slutade vid första stolpparet istället för andra, men ett säkerhetsnät vid bortre stolpparet låter som en god idé. Efterhandskonstruktioner om att det var tänkt så från början är fina grejer!
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Spontant vore det naturliga om rutschkanan slutade vid första stolpparet istället för andra, men ett säkerhetsnät vid bortre stolpparet låter som en god idé. Efterhandskonstruktioner om att det var tänkt så från början är fina grejer!
Håller med om att det vore bättre om rutschkanan slutade vid första stolpparet. Problemet är bara att det borte stolpparet sitter ett par dm från ett dike som också är tomgränsen :) Får nog bli nät
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Hemmakatten
Ledsen, men den där rutschkanan ser helt livsfarlig ut. Skulle aldrig låta nåt barn åka i den. Googla på lekställningar och säkerhet och läs på lite.
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
När jag var liten så gick lek och skoj ut på att man kunde skada sig. Nu ska fanimig allt vara gummerat och skyddat för allt.
Lite farligt mår man bara bra av.
 
  • Gilla
jenhul och 5 till
  • Laddar…
Det som inte dödar, det härdar.;)
 
  • Gilla
Chiippe
  • Laddar…
Nu har jag själv provåkt och som jag misstänkte var det lite tajt på bredden så inga höga farter precis men var iaf ingen risk att flyga av plattformen. Ska försöka få tag på bättre lämpade testare för att testa på riktigt. Upptäckte dock ett litet problem och det är att det är inga sidor på rutschkanan precis i början (där man antagligen vill ha dom mest) så måste få dit några skivor eller liknande. Skickar med en bild så att man ser.
En blå rutschkana utan sidor i början fäst vid en träkonstruktion utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bure och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Ledsen, men den där rutschkanan ser helt livsfarlig ut. Skulle aldrig låta nåt barn åka i den. Googla på lekställningar och säkerhet och läs på lite.
Varför då? Sätt upp ett stopp i änden bara så är saken biff.

Finns det inga "små teståkare" som vågar åka i närheten? Givetvis med lämpliga "uppfångare" första gången ifall det är helt felberäknat. Tror hur som helst det kommer bli kanon, finns ju inget tråkigare än lekplatser som är helt och hållet omöjliga att få upp nån "killimagen-känsla" av.
 
  • Gilla
bobman och 1 till
  • Laddar…
Detaljerat säkerhetsnät av rep, tänkt att fungera som fallskydd för rutschkanor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Extra fräckt vore att låta rutschkanan sluta utan plattformen, men sätta en sån här istället. ”Personuppfångande fallskyddsnät” låter ju lite torrt men skulle höja min puls längst upp i rutschkanan iallafall...
 
  • Gilla
Marsman80
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.